Kovács Zoltán: szánalmas ostobaságokat állít a New York Times
oVlktkpTURBXy9lMDg3MzUxYjA5YWE2ZWU5M2YxZjc2NDQ3ZDlhNGM3Mi5qcGeRlQLNAmwAwsM.jpeg

Kovács Zoltán: szánalmas ostobaságokat állít a New York Times

  • narancs.hu
  • 2018. december 27.

Külpol

A Magyar Időkben teszik helyre a New York Timest.

A felszínen Magyarország demokrácia. De mi van a felszín alatt? — Ezzel a címmel közölt cikket a New York Times karácsonyi lapszámában, ami arról szól, vajon hogyan lehetne definiálni ennek a sajátos rendszernek a jellegzetességeit: egy új típusú autokráciáról, egy régi típusú egypártrendszerről vagy valami másról van szó.

A hosszú cikkben szó esik a CEU-ügyről, a decemberi tüntetésekről, az állami média propagandára hasonlító működéséről, és a bíróságokról.

Ez persze nem tetszett a kormánynak, így Kovács Zoltán a Miniszterelnöki Kabinetiroda nemzetközi kommunikációért felelős államtitkára a méltán híres Magyar Időkhöz szaladt, hogy az ünnepek elmúltjával helyre tegye az amerikai lapocskát.

„Az elmúlt nyolc évben már megszokott módon újra szánalmas ostobaságokat harsog a New York Times Magyarországgal és a miniszterelnökkel kapcsolatban“, állt ki főnöke mellett Kovács. Az sem tetszett neki, hogy a lap szélsőjobboldali ikonnak nevezte Orbán Viktort, vagy hogy azt írták, a CEU elüldözése a tudományos szabadság elleni támadás.

Kovács Zoltán arra már nem vette a fáradtságot, hogy tételesen, érvekkel cáfolja a lap állításait, de december végén ez talán nem is várható el a Miniszterelnöki Kabinetiroda nemzetközi kommunikációért felelős államtitkárától, még akkor sem, ha ő maga is a CEU-n szerzett diplomát.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre. 

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.