Lelőtték a rendőrök a brüsszeli terrortámadás elkövetőjét

  • narancs.hu
  • 2023. október 17.

Külpol

A 45 éves Abdesalem Lassoueddel egy kávézóban végeztek a belga főváros Schaerbeek nevű kerületében.

A brüsszeli rendőrök agyonlőtték azt a férfit, aki hétfőn este megölt két svéd állampolgárt – jelentette a BBC. A 45 éves Abdesalem Lassouedet egy kávézóban lőtték le Brüsszel Schaerbeek kerületében. Belga sajtóértesülések szerint a terroristát mellkason lőtték a rendőrök, de kórházba szállítás közben belehalt sérülésébe. Annelies Verlinden belga belügyminiszter a VRT flamand közszolgálati csatornának azt mondta, a férfinél talált automata fegyver ugyanaz, mint amivel a hétfői gyilkosságokat elkövették.

A tunéziai illetőségű férfiről azt írják, 2019-ben menedékjogot kért az országban, de kérvényét 2020-ban elutasították. Valahogy aztán Belgiumban maradt, sőt a hatóságok szeme elől is eltűnt. A Magyar Hang brüsszeli tudósítója arról számolt be, az Abdesalem Lassoued után folytatott kutatás a város Schaerbeek kerületére koncentrálódott, merthogy itt lakott a férfi. Az éjszaka során már átfésültek egy húsz lakásból álló házat, de a terroristát nem találták meg. Reggel azonban egy bejelentés érkezett arról, hogy – szintén Schaerbeekben – egy kávézóban látták a gyanúsítottat. Itt csaptak le rá a különleges erők, mivel elfogni nem tudták – nem világos, hogy megkísérelték-e –, ezért mellkason lőtték.

A terrorista hétfőn este két svéd szurkolót lőtt le Brüsszelben, egy harmadik embert megsebesített. Egy közösségi oldali videójában azt mondta, az Iszlám Állam nevében cselekedett. Szemtanúk szerint "Allahu Akbar!" kiáltással támadt áldozataira. Tettét azért követhette el, mert Svédországban az utóbbi időben többször is Koránokat égettek. 

A terrortámadás miatt hétfő este Brüsszelben félbeszakították a Belgium-Svédország labdarúgó Európa-bajnoki selejtezőt. A nézők később a rendőrség segítségével hagyták el a stadiont.

A történtek részleteit ebben a cikkünkben dolgoztuk fel:

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.