„Megbízhatatlan labancnak” nevezte Orbán az osztrák kancellárt

  • narancs.hu
  • 2018. szeptember 16.

Külpol

Zárt ajtók mögött, nyilvánosan meg lefiatalemberezte.

„Megbízhatatlan labancnak” nevezte a napokban tartott zárt Fidesz-frakcióülésen Orbán Viktor Sebastian Kurz osztrák kancellárt – értesült az osztrák Die Presse. Kurz a magyar kormány ellen foglalt állást a Sargentini-jelentés ügyében, támogatja a hetes cikkely elindítását, és korábban azt mondta, ha elindul az eljárás, akkor a Fideszt ki kell zárni az Európai Néppártból.

Orbán nyilvánosan más, megértőbb hangnemet választott az eddig szívélyesebben kezelt kancellárral szemben, hisz’ pénteken a Kossuth rádióban még azt mondta, Kurz „még fiatalember, aki belekeveredett ebbe a zűrös vitába”. Bár az is igaz, a jelentést megszavazó osztrák képviselőket gazembereknek nevezte.

Figyelmébe ajánljuk

Fuss, és tévedj el Budapesten!

Budapestre jött a City Race Euro Tour, egy városi tájfutó rendezvénysorozat. Három napon át futhatunk Budapest különböző részein egy térképpel, amelyen a kukák is fel vannak tüntetve, de az utcanevek nem láthatóak. De mire is jó ez az egész?

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.