Megvan a megállapodás – visszavonta vétóját Orbán és Morawiecki

  • narancs.hu
  • 2020. december 10.

Külpol

Von der Leyen szerint egy rugalmasabb, zöld és digitális EU kiépítése kezdődhet meg.

Bár valamivel háromnegyed hat előtt Orbán Viktor még egy olyan videót tett közzé a közösségi oldalán, amiben arról beszélt, hogy nehéz felmérni a helyzetet, a tárgyalás órákig eltarthat még, de a magyar pozíciók erősek. „Hogy a férfiak is értsék, miről beszélek, egy hatlapos ulti van a kezemben, negyvennel és két szél ásszal. Ezt meg lehet azért oldani, azt hiszem, szép esténk lesz.” – tette hozzá a miniszterelnök.

Hatlapos ulti. A józan ész győzelme a tét // Six-card ulti. The victory of common sense is at stake

Hatlapos ulti. A józan ész győzelme a tét // Six-card ulti. The victory of common sense is at stake

Posted by Orbán Viktor on Thursday, December 10, 2020

Néhány perccel hét előtt aztán Charles Michel, az Európai Tanács elnöke twitteren jelentette be, hogy sikerült megállapodni az Európai Unió következő hétéves költségvetéséről és a helyreállítási alapról is. 

„Most tehát nekiállhatunk a végrehajtásnak és újjáépíthetjük a gazdaságainkat.” – írta a politikus a bejegyzésben.

A Politiconak közben Tytti Tuppurainen finn EU-ügyi miniszter, a jogállamisági kritériumok határozott támogatója is megerősítette, hogy elfogadhatónak tartja a megállapodást. „Az új eszköz határozott módon meg fogja erősíteni a jogállamiságot” – fogalmazott Tuppurainen, majd hozzátette: „A mai napnak ez a legfontosabb eredménye.”

Ursula von der Leyen szintén a twitteren tette közzé kommentárját: „Európa előrelépett!” Az Európai Bizottság elnöke azt is megjegyezte: „1,8 milliárd euró válik elérhetővé arra, hogy egy rugalmasabb, zöld és digitális EU épüljön.” Valamint gratulált a német vezetésnek a sikeres tárgyaláshoz.

 

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.