Nem engedték be az új-zélandi kormányfőt egy túlzsúfolt kávézóba

  • narancs.hu
  • 2020. május 17.

Külpol

A szabály, az szabály.

Nem engedték be egy wellingtoni kávézóba Jacinda Ardern új-zélandi kormányfőt és élettársát szombaton, mivel a közösségi távolságtartás szabályai miatt a vendéglátóhely már zsúfolt volt.

Az új-zélandi kormány csütörtökön lazított a közösségi távolságtartás számos rendelkezésén, megnyitva a kávézókat, mozikat, bevásárlóközpontokat két hónappal az után, hogy a legszigorúbb intézkedéseket rendelték el a csendes-óceáni országban az újkoronavírus-járvány feltartóztatására.

A járvány kezeléséért hazájában nagy tisztelettel övezett Ardern és Clarke Gayford be akart térni reggelizni az új-zélandi főváros egyik kávézójába, ahol azonban közölték velük, hogy túlságosan tele vannak. Néhány perccel később, amikor egy asztal szabaddá vált, az egyik alkalmazott utánuk szaladt, és a pár visszatérhetett – adta hírül az új-zélandi média.

Jacinda Ardern új-zélandi miniszterelnök.

Jacinda Ardern új-zélandi miniszterelnök.

Fotó: MTI/AP/NZ Herald/Mark Mitchell

 

Clarke Gayford magát hibáztatta Facebook-bejegyzésében, mondván ő a felelős a történtekért, mivel nem foglalt asztalt. „Nagyon kedves volt tőlük, hogy utánunk szaladtak, amikor lett szabad hely. A kiszolgálás A+-t érdemel” – írta. A kávézónál a várakozás a vírus elleni korlátozások miatt van. „A miniszterelnök azt tartja, hogy mindenki máshoz hasonlóan maga is vár” – közölte a miniszterelnöki sajtóiroda az új-zélandi közszolgálati televízióval.

Új-Zélandnak sikerült feltartóztatni a járvány terjedését még az előtt, hogy az nagy terhet rótt volna az ország egészségügyi ellátására. Vasárnapig 1149 igazolt fertőzöttet tartottak nyilván és 21 Covid-19 beteget.

MTI

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.