Tíz napra letiltotta az X-et Venezuela elnöke

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 9.

Külpol

Nicolás Maduro nem vette jó néven, hogy Elon Musk szerint is elcsalta a választást.

„Az X 10 napra kiesett! Elon Musk kint!” – mondta Nicolás Maduro, vitatott körülmények között újraválasztott venezuelai elnök a Guardian szerint. Maduro szerint az X (egykori Twitter) vezérigazgatója, Elon Musk gyűlöletkertésre használta fel platformját a választások után. Valószínűleg arra utalt, hogy a világ egyik leggazdagabb embere saját profilján azt írta, elcsalták a venezuelai választásokat, Maduro pedig egy diktátor.

„Elon Musk, az X tulajdonosa a közösségi platform minden szabályát megszegte” – mondta Maduro, aki szerint Musknak is része van a politikai zavargásokban, majd aláírta a Nemzeti Távközlési Bizottság javaslatát a tíz napig tartó tiltásról. Maduro korábban is fontolgatta a platform szabályozását.

Maduro győzelmének tisztasága finoman szólva is kérdéses a világ vezetői szerint, és az eredmények bejelentése után többször is tüntettek az országban, a rendőrség ezekre gumilövedéket és könnyházt alkalmazott, a hétvégén pedig nagyjából 2000 embert tartóztattak le, de voltak halálos áldozatai is az összecsapásoknak. Maduro látványosan el akarja tüntetni ellenzékét, hétfőn büntetőeljárás indult két vezető ellenzéki politikus ellen, miután azok arra szólították fel a rendőrséget, álljanak a tüntetők mellé.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.