Vitalij Klicsko szerint egyre kevésbé bíznak az ukránok Zelenszkijben

  • narancs.hu
  • 2023. december 5.

Külpol

Kijev polgármesterének nem tetszik Zelenszkij tekintélyelvű hozzáállása.

Volodimir Zelenszkij most fizet az általa elkövetett hibákért, az ukránok pedig elvesztették a bizalmukat a háborús vezető válságkezelési képességeiben

mondta Vitalij Klicsko, Kijev polgármestere egy interjúban a Sky News szerint. Arra a kérdésre, milyen hibákat követett el Zelenszkij, azt mondta:

Az emberek azon tűnődnek, hogy miért nem voltunk jobban felkészülve erre a háborúra, miért tagadta Zelenszkij a végsőkig, hogy idáig juthatunk.

Vagy hogy miért volt lehetséges, hogy az oroszok ilyen gyorsan el tudták érni Kijevet."

Hozzátette, "túl sok információ volt, ami nem felelt meg a valóságnak. De ettől függetlenül az elnöknek ma fontos feladata van, és támogatnunk kell őt a háború végéig. Viszont ennek a háborúnak a végén minden politikus meg fog fizetni a sikereiért vagy a kudarcaiért".

Az egykori bokszbajnok arról is beszélt, hogy az ukrán vezetőnek tekintélyelvű tendenciái vannak. „Egy bizonyos ponton már nem fogunk különbözni Oroszországtól, ahol minden egy ember szeszélyétől függ" – jelentette ki.

Klicsko kritikái azután hangzottak el, hogy Zelenszkij egy interjúban elismerte, az ukrán ellentámadás nem hozta meg a kívánt eredményeket.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.