A családbarát kormány szerint helyes, hogy egy kedvezmény az anyáknak jár, az apáknak nem

  • 2018. november 27.

Lélek

Hiába próbálkozott az ombudsman, a Kásler-minisztérium továbbra sem adja meg az anyáknak járó diákhitel-kedvezményt.

Hiába kifogásolta Székely László ombudsman, hogy csak az édesanyáknak jár a diákhitellel kapcsolatos kedvezmény, az Emberi Erőforrások Minisztériuma szerint nem indokolt semmilyen módosítás, írja a Népszava.

Egy tavalyi rendelet szerint a második gyermek születésekor szüneteltetheti, a harmadiknál pedig mentesül a diákhitel visszafieztési kötelezettsége alól az anya.

Az apa viszont akkor sem, ha az anyának nem volt soha diákhitel-tartozása vagy már visszafizette azt.

Az ombudsman szerint ez ellentétben áll azzal, hogy az Alaptörvény a nemek közötti egyenlőséget hangsúlyozza.

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma viszont másképp látja a helyzetet, a lap kérdésére azt írták: nem változtatnak a szabályozáson, ami az édesanyák terhelését méltányolja, és így a család helyzetén segít.

Az ombudsman kiemelte: az apa hiteltartozása is ugyanúgy családi teher, mint az anyáé.

false

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.