Menopauza és marketing

A hőhullámok meglovagolása

Lélek

Az elmúlt években egyre több olyan termék jelent meg, amelyek a változó korú nők problémáit, ezek közül is elsősorban a menopauza tüneteit hivatottak orvosolni. A korábban „láthatatlan” korosztály mostanra a marketingkampányok egyik kedvenc célpontja lett.

Egy 2018-as brit felmérés szerint a fiatalabb korosztályokhoz képest a menopauza időszakában lévő nők 24 százaléka többet költ sportolásra, 29 százalékuk hajlandó több pénzt kiadni szépségápolási termékekre, vitaminokért és jobb egészséget ígérő táplálékkiegészítőkért. Nem nehéz belátni: az idősebb, karrierjében is előrébb járó nő inkább fizetőképes, mint a huszonéves, aki éppen csak elhelyezkedett a munkaerőpiacon. Ennek ellenére a piac csak az elmúlt években fedezte fel magának a változó korú nőket: a külföldi piackutatók zsargonjában megjelentek az ösztrogénpiac (estrogen market) és menopauzamarketing (menopause marketing) kifejezések. Az új célcsoport „felfedezése” rengeteg új terméket hívott életre a hőhullámok enyhítését ígérő spray-k­től a változó kor során várható hízást megakadályozó teakeverékekig. Ugyan sokan üdvözlik a korábban elhanyagolt korosztályra irányuló fokozott figyelmet, nem minden érintett érzi úgy, hogy a kampányok a megfelelő irányba terelik a közbeszédet.

Az ún. ügymarketing (cause-related marketing) lényege, hogy a társadalmi felelősségvállalás je­gyé­ben együttműködéseket hoz létre a nonprofit és profitorientált szervezetek között. Lehetséges például, hogy egy cég „csupán” azért áll valamilyen fontos ügy mellé, hogy ezzel növelje a népszerűségét a fogyasztók szemében, vagy hogy valamilyen nemes cél zászlaja alatt próbálja eladni termékeit – de közben valóban felhívja a figyelmet az adott problémára. Így fonódnak össze bizonyos emancipációs mozgalmak is gazdasági érdekekkel. Az elmúlt évek ageism-ellenes küzdelme tulajdonképpen megnyitotta a teret egy új piac terjeszkedése előtt, az erősödő piaci érdekek pedig segítettek még inkább felhangosítani az ügyet. A szépségipari kampányokban megjelentek az érettebb nők, a kozmetikumokat gyártó vállalatok a fiatalságkultusz hirdetése helyett a „ráncok szeretetét” kezdték hangsúlyozni. És ahogyan megjelentek az idősebb nők a reklámkampányokban, úgy került egyre inkább fókuszba a korosztály egyik legnagyobb hatású életeseménye, a menopauza is.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.