Menopauza és marketing

A hőhullámok meglovagolása

Lélek

Az elmúlt években egyre több olyan termék jelent meg, amelyek a változó korú nők problémáit, ezek közül is elsősorban a menopauza tüneteit hivatottak orvosolni. A korábban „láthatatlan” korosztály mostanra a marketingkampányok egyik kedvenc célpontja lett.

Egy 2018-as brit felmérés szerint a fiatalabb korosztályokhoz képest a menopauza időszakában lévő nők 24 százaléka többet költ sportolásra, 29 százalékuk hajlandó több pénzt kiadni szépségápolási termékekre, vitaminokért és jobb egészséget ígérő táplálékkiegészítőkért. Nem nehéz belátni: az idősebb, karrierjében is előrébb járó nő inkább fizetőképes, mint a huszonéves, aki éppen csak elhelyezkedett a munkaerőpiacon. Ennek ellenére a piac csak az elmúlt években fedezte fel magának a változó korú nőket: a külföldi piackutatók zsargonjában megjelentek az ösztrogénpiac (estrogen market) és menopauzamarketing (menopause marketing) kifejezések. Az új célcsoport „felfedezése” rengeteg új terméket hívott életre a hőhullámok enyhítését ígérő spray-k­től a változó kor során várható hízást megakadályozó teakeverékekig. Ugyan sokan üdvözlik a korábban elhanyagolt korosztályra irányuló fokozott figyelmet, nem minden érintett érzi úgy, hogy a kampányok a megfelelő irányba terelik a közbeszédet.

Az ún. ügymarketing (cause-related marketing) lényege, hogy a társadalmi felelősségvállalás je­gyé­ben együttműködéseket hoz létre a nonprofit és profitorientált szervezetek között. Lehetséges például, hogy egy cég „csupán” azért áll valamilyen fontos ügy mellé, hogy ezzel növelje a népszerűségét a fogyasztók szemében, vagy hogy valamilyen nemes cél zászlaja alatt próbálja eladni termékeit – de közben valóban felhívja a figyelmet az adott problémára. Így fonódnak össze bizonyos emancipációs mozgalmak is gazdasági érdekekkel. Az elmúlt évek ageism-ellenes küzdelme tulajdonképpen megnyitotta a teret egy új piac terjeszkedése előtt, az erősödő piaci érdekek pedig segítettek még inkább felhangosítani az ügyet. A szépségipari kampányokban megjelentek az érettebb nők, a kozmetikumokat gyártó vállalatok a fiatalságkultusz hirdetése helyett a „ráncok szeretetét” kezdték hangsúlyozni. És ahogyan megjelentek az idősebb nők a reklámkampányokban, úgy került egyre inkább fókuszba a korosztály egyik legnagyobb hatású életeseménye, a menopauza is.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.