Az atlétikai stadion miatt csúszik a csepeli hév újraindítása

  • narancs.hu
  • 2021. január 5.

Lokál

Karácsony utánra ígérték a hév újraindulását, most augusztusi a céldátum. 

"Kész lesz, mire elmúlik karácsony" - ígérte MÁV-HÉV Zrt. nyári kisfilmje végén a Kvassay híd felújításáról és a csepeli hév pótlásáról, azonban továbbra sem állt helyre a közlekedés a vonalon. 

A Közlekedő Tömeg Facebook-posztban hívta fel a figyelmet a problémára, és arra szólította fel a közlekedési vállalatot, hogy azonnal és véglegesen állítsa helyre a vonal közlekedését.

A posztban azt írják, az indokolatlanul hosszú hídfelújítás után 15 hónaposra nyúlik a H7-es hév lezárása a ferencvárosi atlétikai stadion elhibázott kivitelezése miatt, ugyanis a szükséges két közúti aluljárót szintén a hév teljes lezárása mellett kívánja megépíteni a kormány beruházási ügynöksége.

A szervezet szerint bár nyáron a MÁV-HÉV Zrt. a Kvassay híd felújításával indokolta a csepeli hévvonal pótlását, valójában arról van szó, hogy az új atlétikai stadionhoz a hévvonal alatt átvezető két új közúti aluljárót kívánta karácsonyig megépíteni az állam tulajdonában lévő beruházó, a vasúttársaság csak alkalmazkodott a kényelmes helyzethez a ráérős tempójú hídfelújítással.

Az eltelt 7 hónap alatt viszont a hidat felújították, decemberre elkészült és közlekedésre alkalmas állapotban várja az újranyitást, míg a közúti aluljárók helyén mindeddig egy kapavágás sem történt.

Magyarul az ideiglenes közbenső végállomás kivételével hiába járható végig a H7-es vonal immár három hete, a vonatok mégsem közlekednek a teljes vonalon,

erre a legutóbbi közlés szerint 2021 augusztusáig kell várni, addig az érintett szakaszon továbbra is pótlóbuszokra kell átszállni.

Mivel a korábban 12-15 perces utazás a pótlás - amelyet a szervezet szerint szintén rosszul szerveztek meg - miatt közel kétszer olyan hosszúra, 20-30 percesre növekedett a Boráros tér és Csepel között, ráadásul az út felénél át is kell szállni, a Közlekedő Tömeg szerint az utasok közel fele elpártolt a hévtől és inkább autóba ült - ezzel viszont minden korábbinál nagyobb dugók alakultak ki a térségben. 

A Közlekedő Tömeg ezért azt javasolja, hogy a közúti aluljárókat a hév ideiglenes nyomvonalra áthelyezése, és a közlekedés folyamatos fenntartása mellett építsék meg, erre korábban is volt ugyanis példa.

Addig is viszont a szervezet szerint gyorsabb átszállásokat lehetővé tevő menetrendet kellene kialakítani a pótlóbuszoknak, van olyan megálló, amelyet át is kellene helyezni, illetve sűríteni kellene a Csepel-szigetről Újbudára járó buszokat. 

Figyelmébe ajánljuk