Az atlétikai stadion miatt csúszik a csepeli hév újraindítása

  • narancs.hu
  • 2021. január 5.

Lokál

Karácsony utánra ígérték a hév újraindulását, most augusztusi a céldátum. 

"Kész lesz, mire elmúlik karácsony" - ígérte MÁV-HÉV Zrt. nyári kisfilmje végén a Kvassay híd felújításáról és a csepeli hév pótlásáról, azonban továbbra sem állt helyre a közlekedés a vonalon. 

A Közlekedő Tömeg Facebook-posztban hívta fel a figyelmet a problémára, és arra szólította fel a közlekedési vállalatot, hogy azonnal és véglegesen állítsa helyre a vonal közlekedését.

A posztban azt írják, az indokolatlanul hosszú hídfelújítás után 15 hónaposra nyúlik a H7-es hév lezárása a ferencvárosi atlétikai stadion elhibázott kivitelezése miatt, ugyanis a szükséges két közúti aluljárót szintén a hév teljes lezárása mellett kívánja megépíteni a kormány beruházási ügynöksége.

A szervezet szerint bár nyáron a MÁV-HÉV Zrt. a Kvassay híd felújításával indokolta a csepeli hévvonal pótlását, valójában arról van szó, hogy az új atlétikai stadionhoz a hévvonal alatt átvezető két új közúti aluljárót kívánta karácsonyig megépíteni az állam tulajdonában lévő beruházó, a vasúttársaság csak alkalmazkodott a kényelmes helyzethez a ráérős tempójú hídfelújítással.

Az eltelt 7 hónap alatt viszont a hidat felújították, decemberre elkészült és közlekedésre alkalmas állapotban várja az újranyitást, míg a közúti aluljárók helyén mindeddig egy kapavágás sem történt.

Magyarul az ideiglenes közbenső végállomás kivételével hiába járható végig a H7-es vonal immár három hete, a vonatok mégsem közlekednek a teljes vonalon,

erre a legutóbbi közlés szerint 2021 augusztusáig kell várni, addig az érintett szakaszon továbbra is pótlóbuszokra kell átszállni.

Mivel a korábban 12-15 perces utazás a pótlás - amelyet a szervezet szerint szintén rosszul szerveztek meg - miatt közel kétszer olyan hosszúra, 20-30 percesre növekedett a Boráros tér és Csepel között, ráadásul az út felénél át is kell szállni, a Közlekedő Tömeg szerint az utasok közel fele elpártolt a hévtől és inkább autóba ült - ezzel viszont minden korábbinál nagyobb dugók alakultak ki a térségben. 

A Közlekedő Tömeg ezért azt javasolja, hogy a közúti aluljárókat a hév ideiglenes nyomvonalra áthelyezése, és a közlekedés folyamatos fenntartása mellett építsék meg, erre korábban is volt ugyanis példa.

Addig is viszont a szervezet szerint gyorsabb átszállásokat lehetővé tevő menetrendet kellene kialakítani a pótlóbuszoknak, van olyan megálló, amelyet át is kellene helyezni, illetve sűríteni kellene a Csepel-szigetről Újbudára járó buszokat. 

Figyelmébe ajánljuk

Újra ingyenes egyetemi kurzusokat kínál a Bibó István Szabadegyetem, nem csak egyetemistáknak

  • narancs.hu

Négy izgalmas, mindenki számára elérhető közéleti, politikai és társadalmi kurzussal indul a CEU Bibó István Szabadegyetem idei szemesztere. Boncasztalra kerülnek a balatoni infrastrukturális beruházásokat övező dilemmák, a választások apropóján az orbáni rendszer leváltásának lehetőségei és veszélyei, a szegénység sokszínű magyar arca és a gyerekvállalási, gyereknevelési kérdések az állami beavatkozások függvényében.

Mit reméljünk az áfacsökkentéstől?

A nyugdíjasok a magas áfa miatt kapják a 30 ezer forint értékű vásárlási utalványt a miniszterelnök szerint. Ez azonban azt is jelentené, hogy alacsonyabb forgalmi adó esetén csökkennének az árak, ami viszont így nem állja ki a tapasztalat próbáját. A tíz évvel ezelőtti hazai és egyéb külföldi áfamérséklések hatásai vegyes képet mutatnak.

Konzultáció kamu adóról, nem kamu adóból

Kibújt a szög a zsákból: a miniszterelnök bevallotta, amit eddig is tudtunk, miszerint a nemzeti konzultáció a Fidesz érdekeit szolgálja, mozgósítani lehet vele. A legújabbat egy senki által nem hitelesített, állítólagos Tisza-adóemelésről szóló sajtpapírra hivatkozva indítják el. 

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.