A magyar felnőttek 71 százalékaa szokott kerékpározni. Budapesten többen közlekednek kerékpárral a koronavírus óta, mint azelőtt – tudatta a Magyar Kerékpárosklub pénteken. A szervezet az Aktív Magyarország kormánybiztosság támogatásával a Medián által készített reprezentatív felmérése szerint országosan ugyanannyi kormánypárti és ellenzéki biciklizik, a fővárosban viszont a kormány hívei pattannak rendszeresebben nyeregbe.
|
A 3000 fő megkérdezésén alapuló kutatás szerint a kerékpározástól továbbra is az autóforgalom nagysága és a kijelölt infrastruktúra hiánya tartja vissza a legtöbb embert. Ezért nem meglepő, hogy a többség támogatja, hogy több pénzt költsenek biciklis infrastruktúrára és csökkentsék a lakóterületeken átmenő autóforgalmat.
Ezek alapján a biciklivel közlekedőket védő, kötelező minimum 1 méteres előzési oldaltávolság bevezetését háromszor annyian támogatják, mint ellenzik. A legtöbben viszont annak is örülnének, ha a kerékpárral munkába járókat pénzügyileg is támogatná az állam.
A felmérésből az is kiderült, hogy jelentős csökkenés tapasztalható az Észak-magyarországi és Észak-alföldi régió kerékpárhasználatában. A főleg hegyvidéki területen 14-ről 9 százalékra csökkent az elsősorban kerékpárral közlekedők aránya, Debrecen régiójában 30-ról 25 százalékra. A többi régióban hibahatáron belüli növekedést és csökkenést tapasztaltak a kérdezők.
|
A kutatás szerint viszont feltűnően megnőtt a rollerek száma, ám statisztikailag még nem számottevő, nagyjából 1 százalék az így közlekedők aránya.
A kerékbárbirtoklást illetően 2018-hoz képest csökkent, de továbbra is kimagasló az azzal rendelkezők aránya a felnőttek között: a magyar felnőttek 63 százalékának van saját biciklije, és összesen – azokkal együtt, akiknek van elérhető nem saját kerékpárja – a felnőtt lakosság 75 százalékának számára elérhető közlekedési mód a kerékpár.