Csúszik az orosz metrók hibajavítása

  • narancs.hu
  • 2017. július 11.

Lokál

Továbbra sem lehet utazni a felújított kocsikkal.

Bolla Tibor BKV-vezérigazgató korábban azt nyilatkozta, hogy a metró ugyanolyan biztonságos – vagy még biztonságosabb – protokoll szerint működik, mint egy repülőgép. A hibák szerinte nem veszélyeztették az utasokat, a közlekedési hatóság valamiért mégis kivonta a forgalomból a járműveket. Ezután egy 20 fős, orosz mérnökökből álló csapat érkezett Budapestre, akik megtalálták az ajtónyitási hiba okát – a metrók ajtajai ugyanis kinyíltak akkor, amikor nem kellett volna, amikor viszont kellett volna, akkor meg nem.

Az Index szerint a BKV korábban kétszer is megerősítette, hogy a július 3-ával kezdődő héten lehet majd utazni a felújított metrókocsikban, azonban úgy tűnik, nem minden az elvártaknak megfelelően alakult, mert a felújított szerelvényekkel továbbra sem találkozni a vonalon. A lap megkereste a BKV-t, de egyelőre nem kapott választ arra, mi okozza a csúszást, és várhatóan mikor állnak újra üzembe a felújított szerelvények.

Korábban az is napvilágra került, hogy naponta 23 ezer euró kárátalány járna a szerződés szerint a BKV-nak minden, a forgalomból kivont szerelvény után, Budapest mégsem tart igényt a hat kocsi utáni napi több mint 42 millió forintra.

Napi 42 millió járna a veszteglő metró után, de Tarlósnak nem kell a pénz

A BKV vezérigazgatója szerint a metró biztonságosabb, mint egy repülőgép. Naponta 23 ezer euró kárátalány járna szerződés szerint a BKV-nak minden, a forgalomból kivont szerelvény után, tudta meg a hvg.hu. A lap birtokába került szerződés szerint ugyanis „ha a szerelvényt a jótállási körbe tartozó hiba miatt két napnál több időre ki kell vonni az üzemeltetésből, akkor járműállási kárátalány illeti meg a főváros közlekedési cégét”.

Arról, hogy miért kellett felújítani a 3-as metró szerelvényeit, és valóban felújított szerelvényekről van-e szó, itt olvashat:

Keletről jött ötlet

Az idén márciusban forgalomba állt orosz metrókocsik története a tender 2014-es kiírásánál korábbra nyúlik vissza. Tarlós István és minden más érintett folyamatosan tagadta, hogy a végül nyertesként kihozott orosz Metrovagonmas útját előre kikövezték, de a pályázati procedúra körül akadtak furcsaságok.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.