Csúszik az orosz metrók hibajavítása

  • narancs.hu
  • 2017. július 11.

Lokál

Továbbra sem lehet utazni a felújított kocsikkal.

Bolla Tibor BKV-vezérigazgató korábban azt nyilatkozta, hogy a metró ugyanolyan biztonságos – vagy még biztonságosabb – protokoll szerint működik, mint egy repülőgép. A hibák szerinte nem veszélyeztették az utasokat, a közlekedési hatóság valamiért mégis kivonta a forgalomból a járműveket. Ezután egy 20 fős, orosz mérnökökből álló csapat érkezett Budapestre, akik megtalálták az ajtónyitási hiba okát – a metrók ajtajai ugyanis kinyíltak akkor, amikor nem kellett volna, amikor viszont kellett volna, akkor meg nem.

Az Index szerint a BKV korábban kétszer is megerősítette, hogy a július 3-ával kezdődő héten lehet majd utazni a felújított metrókocsikban, azonban úgy tűnik, nem minden az elvártaknak megfelelően alakult, mert a felújított szerelvényekkel továbbra sem találkozni a vonalon. A lap megkereste a BKV-t, de egyelőre nem kapott választ arra, mi okozza a csúszást, és várhatóan mikor állnak újra üzembe a felújított szerelvények.

Korábban az is napvilágra került, hogy naponta 23 ezer euró kárátalány járna a szerződés szerint a BKV-nak minden, a forgalomból kivont szerelvény után, Budapest mégsem tart igényt a hat kocsi utáni napi több mint 42 millió forintra.

Napi 42 millió járna a veszteglő metró után, de Tarlósnak nem kell a pénz

A BKV vezérigazgatója szerint a metró biztonságosabb, mint egy repülőgép. Naponta 23 ezer euró kárátalány járna szerződés szerint a BKV-nak minden, a forgalomból kivont szerelvény után, tudta meg a hvg.hu. A lap birtokába került szerződés szerint ugyanis „ha a szerelvényt a jótállási körbe tartozó hiba miatt két napnál több időre ki kell vonni az üzemeltetésből, akkor járműállási kárátalány illeti meg a főváros közlekedési cégét”.

Arról, hogy miért kellett felújítani a 3-as metró szerelvényeit, és valóban felújított szerelvényekről van-e szó, itt olvashat:

Keletről jött ötlet

Az idén márciusban forgalomba állt orosz metrókocsik története a tender 2014-es kiírásánál korábbra nyúlik vissza. Tarlós István és minden más érintett folyamatosan tagadta, hogy a végül nyertesként kihozott orosz Metrovagonmas útját előre kikövezték, de a pályázati procedúra körül akadtak furcsaságok.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.