És akkor újra átfestették a fradista ultrák a szivárványos padot

  • narancs.hu
  • 2023. július 11.

Lokál

És üzentek a járdán: "STOP LMBTQ". Kicsit unalmas már ez az átfestősdi.

Míg hétfőn arról számoltunk be, hogy újra szivárványszínű a Tompa utcai pad, amit az Amnesty International Magyarország és Ferencváros Önkormányzata Budapest első szivárványos köztéri padjaként avatott fel, amivel a két éve megszavazott homofób törvényre emlékeztetnek. Így tiltakoznak "a kormány évek óta tartó kirekesztő politikája ellen".

Mint ismert, július 6-án színesítették meg a padot, amit nem volt kérdés, hogy valaki rövid időn belül át fog festeni, meg fog rongálni. Így is lett, fradista fociultrák zöld-fehérre pingálták. És hétfőről keddre ismét (másodjára is) átfestették szivárványosról.

Íme a pad evolúciója:

 
Fotó: Facebook/Baranyi Krisztina

 
Fotó: Fotó: Facebook/Baranyi Krisztina

 
Fotó: Facebook/Amnesty International Magyarország

 
Fotó: Facebook/Baranyi Krisztina 

Mint előző alkalommal, most is üzentek a szélsőségesek, csakhogy már nem csak Facebook oldalukon, hanem a járdán is, amivel kicsit össze is rondították a zöld-fehér festést, bár simán lehet, hogy direkt, a dizájn részeként. "STOP LMBTQ" – olvasható a járdára fújva.

Facebook oldalán a Fradimob nevű szurkolói oldal azt írta:

Ha olyan hosszú lesz, mint a Barátok közt, sebaj, mi ráérünk, mert ez a város nem az a város. Ez a Ferencváros."

A történtekre Ferencváros polgármestere, Baranyi Krisztina ezúttal is reagált:

"Neverending story – írta egy térfigyelő kamerás felvételt mellékelve.

Az erős árja hadtest (2 ember) még a pizsi fellövése előtt pingáltak egyet. Csuklyával, maszkban, Fiúk, legyetek bátorak, amikor "az elveitek miatt "tönkreteszitek más munkáját".

 
Fotó: Facebook/Baranyi Krisztina

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.