Félmilliárd forintba került két balatoni megállóhely, ahol nem állnak meg a vonatok

  • narancs.hu
  • 2021. április 6.

Lokál

Hiába kérte a polgármester, a MÁV elutasította, mert főszezonon kívül kevés az utas.

Nem értik Balatonmáriafürdőn, miért költöttek több mint félmilliárd forintot a település két vasúti megállóhelyére, ha ott nem állnak meg a vonatok – írjaNépszava. A lap hozzáteszi, hogy a két balatoni megállóhelyen Budapest – Fonyód, Siófok, Székesfehérvár irányába mindössze naponta egyszer, hajnali 4 óra 51 perckor áll meg vonat. Bár a másik irányba többször, vagyis összesen kétszer, háromnegyed hétkor és egy órával később is.

A lap azt írja, a két megállóhelyre a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatása szerint összesen 512 millió forintot költöttek a hullámtelepi állomásépület felújítása nélkül, hozzátéve, hogy a déli vasút rekonstrukciója során a Mészáros Lőrinc-féle R-Kord Kft., a V-Híd Zrt. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. alkotta Déli Part 2016 Konzorcium az eredeti, 53 milliárd forintos árnál közel 36 százalékkal drágábban, 72,4 milliárdért újította fel Szántód és Balatonszentgyörgy között a Balaton déli vasútját. Korábban felújították a Balatonmáriafürdő-alsó néven ismert állomást, ami a Máriahullámtelep nevet kapta. És kialakítottak Máriaszőlőhegy néven egy új állomást is. A vonatok viszont új állomások ide vagy oda, nem állnak meg.

Galácz György, Balatonmáriafürdő polgármestere kérte a MÁV-ot, hogy alakítsák úgy a menetrendet, hogy legalább az egyik helyen megálljanak a vonatok, de a vasúti társaság elutasította a polgármester kérését, mondván főszezonon kívül kevés az utas.

(Népszava)

Figyelmébe ajánljuk

A kis pénzrablás

  • - ts -

Gyakorlatilag másodpercre ugyanakkor járunk Németország történelmében, mint a Good bye, Lenin! hősei. Az ország még két részben van, de a fal már ledőlt, a tegnap még oly zord határőrök már csak az üstöküket vakargatják, s nézik, hogyan suhannak el a Barkasok.