A IX., a XI. és a XXI. kerületi partszakaszokra száműzné Karácsony Gergely a főváros belvárosi részéről a hajók zömét, derül ki a Duna-parti Építési Szabályzat (DÉSZ) módosításából – írja a Telex. Karácsony szerint ez egy bonyolult, sok egyeztetést igénylő tervezési, véleményezési folyamat végét jelenti,
a cél a Duna-partok felszabadítása, a Duna és a városlakók közötti közvetlen kapcsolat megteremtése volt.
„Rendet teszünk a Duna-parton, száműzzük a lakók életét megkeserítő, és a panorámát elcsúfító hajókat a belvárosból, megteremtjük a lehetőségét annak, hogy a Duna-partok a jelenleginél sokkal jobban szolgálhassák a budapestieket” – írta Facebookon.
A szabályzat szerint a tiltás, korlátozás a Duna több szakaszát érinti, például a BKV Zrt. a fővárosi Duna szakaszon 10 db termes személyhajót üzemeltet, melyek tárolására évtizedek óta a Dráva utca és Margit híd közti Lipótvárosi rakpartrészen kiépített kikötőket használja – érvényes meder- és parthasználati engedélyek mellett, az előírások betartásával.
Mivel a belvárosi szakaszok tehermentesítése miatt a hajók tárolására a nevezett helytől északabbra, illetve a déli szakaszokon is új kijelölések történtek, ezen funkciók számára a DÉSZ javaslata alapján
a hivatkozott Dráva utca és Meder utca közötti partszakaszon a parthasználat nem megengedett.
Erre a funkcióra a jelenleg használt, lakóépületek közvetlen környezetében lévő, XIII. kerületi partszakasz helyett jellemzően a IX., a XI. és a XXI. kerületi partszakaszokon mintegy 120 darab raszterben biztosítja a parthasználati lehetőséget.
"Az a célunk, hogy a kikötő hajók által okozott terhelés a lehető legkisebb legyen, és minél egészségesebb egyensúlyt teremtsünk a folyó különböző célú használata közben" – írja Facebook oldalán a főpolgármester.
A fővárosi hajózás történetéről e régebbi cikkünkben írtunk: