Közölte a BKV, hány dolgozójuk fertőzött

  • narancs.hu
  • 2021. március 9.

Lokál

Főleg a Vasúti Üzemeltetési Igazgatóságtól betegedtek meg most sokan. 

A járvány kezdete óta a BKV Zrt. dolgozói közül 714 embernél azonosították a koronavírust, jelenleg 181 az igazolt fertőzött, karanténban lévő munkavállalók száma - közölte a cég a 24.hu kérdésére.

A budapesti közlekedési vállalat dolgozóinak ferzőzöttsége azután került előtérbe, hogy Tüttő Kata főpolgármester-helyettes hétfőn arról beszélt az ATV-n, hogy annyira sok a beteg a 2-es metró vonalán dolgozók között, hogy ha még két ember megbetegszik, akkor lehet, hogy le kell állítani a vonalat. Tüttő szerint veszélyben van a hulladékszállítás és a takarítás is.

Tüttő kedden azt közölte, hogy elkezdik a metródolgozók beoltását, a Főpolgármesteri Hivatal pedig azt közölte, hogy a következő három napban a BKV munkatársai közül 138-an kapnak koronavírus elleni oltást a Szent Imre Kórházban. Azt írták, első körben azokat oltják be, akiknek kiesése kritikus helyzetben veszélyeztetné a közlekedés fenntartását, ebbe a körbe tartoznak - mások mellett - a forgalmi menetirányítók, a járműszerelő-specialisták vagy azok a munkatársak, akik nélkül az egész áramellátási rendszer üzemeltetése kerülne veszélybe.

A BKV most azt közölte, a 181 jelenlegi fertőzött közül 119-en a Vasúti Üzemeltetési Igazgatóságtól érintettek, 55-en pedig az Autóbusz és Trolibusz Üzemeltetési Igazgatóságtól, a kontakt személyek száma pedig 79 fő, ez azt jelenti, hogy a keddi adatok alapján a munkából kieső dolgozói létszáma 260 fő.

A BKV Zrt. azt is közölte, hogy megfelelő munkaszervezéssel próbálják fenntartani az üzemeltetést a metró, a villamos, az autó- és trolibusz üzemágakban egyaránt a jelenlegi járványhelyzetben.

 

Figyelmébe ajánljuk

Már több mint 240 iskolában van bombariadó országszerte

  • narancs.hu

Budapesten és vidéken is több iskola kapott fenyegető emailt csütörtök reggel. A rendőrség átvizsgálja az érintett iskolákat, az oktatás folytatásáról, illetve a tanulók hazaküldéséről az intézmények saját hatáskörben döntenek.

Mint a moziban

Fene se gondolta volna néhány hete, hogy az egyik központi kérdésünk idén januárban az lesz, hogy melyik magyar filmet hány százezren látták a mozikban. Dúl a számháború, ki ide, ki oda sorol ilyen-olyan mozgóképeket, de hogy a magyar film nyer-e a végén, az erősen kérdéses továbbra is.

Talaj

Thomas érzékeny kisfiú, nem kamaszodik még, mint az első szőrszálak megjelenésére türelmetlenül várakozó bátyjai. Velük nem akar játszani, inkább az udvaron egy ki tudja, eredetileg milyen célt szolgáló ládában keres menedéket, s annak résein át figyeli a felnőtteket, szülei élénk társasági életét, vagy kedvenc képregényét lapozgatván a szintén még gyerek (bár történetesen lány) főszereplő helyébe képzeli magát, és sötét ügyekben mesterkedő bűnözőkkel küzd meg.

Felszentelt anyagpazarlás

Ha a művészet halhatatlan, halandó-e a művész? Tóth László (fiktív) magyar építész szerint láthatóan nem. Elüldözhetik itthonról a zsidósága miatt, és megmaradt szabadságát is elvehetik az új hazában, elszakíthatják a feleségétől, eltörhetik az orrát, ő akkor sem inog meg. Hiszen tudja, hogyha őt talán igen, az épületeit nincs olyan vihar, mely megtépázhatná.

Zöld és fekete

A többszörös hozzáférhetetlenség határozza meg Nanna Frank Møller és Zlatko Pranjić frusztráló dokumentumfilmjét. Első ránézésre a téma filmes-antropológiai eszközökkel könnyedén megragadhatónak tetszik. Zenica egy Szarajevótól nem messze lévő kisebbecske város, amelynek határában a világ egyik legnagyobb acélgyárának, az ArcelorMittalnak a kokszolóüzeme terpeszkedik.

Törvénytelen gyermekek

Otylia már várandós, amikor vőlegénye az esküvő előtt elhagyja, így lánya, Rozela házasságon kívül születik. Később Rozela is egyedül neveli majd saját gyermekeit. A három nővér, Gerta, Truda és Ilda egy észak-lengyelországi, kasubföldi faluban élnek anyjukkal, az asszony által épített házban.

Átverés, csalás, plágium

Az utazó kiállítást először 2020-ban Brüsszelben, az Európai Történelem Házában rendezték meg; a magyarországi az anyag harmadik, aktualizált állomása. Az eredetileg Fake or Real címen bemutatott kiállítás arra vállalkozik, hogy „féligazságok és puszta kitalációk útvesztőjében” megmutassa, feltárja a tényeket, az igazságot, amihez „követni kell a fonalat a labirintus közepéig”. A kiállítás installálása is követi a labirintuseffektust, de logikusan és érthetően.