Központi rendszerhiba miatt egy időre leállt az egész 4-es metró péntek délután

  • Narancs.hu/MTI
  • 2023. május 5.

Lokál

A központi vonatvezérlésben lépett fel kommunikációs hiba, a vonatok pedig vészfékkel automatikusan megálltak. 

Központi rendszerhiba miatt állt le a közlekedés egy időre pénteken a 4-es metró teljes vonalán Budapesten – közölte a BKV Zrt. az MTI-vel péntek este. 

Mint közölték, a közlekedés egy központi rendszerhiba miatt állt le 15 óra után a 4-es metró teljes vonalán. Az alagútban összesen hét metrókocsi állt meg – a leállás csúcsidőszakban történt, így tizenegy kocsi volt forgalomban.

A közlés szerint a központi vonatvezérlésben lépett fel kommunikációs hiba, és a rendszer megfelelően működött, mert a vezető nélküli vonatok, miután elvesztették a kapcsolatot a központtal, vészfékkel azonnal megálltak – hangsúlyozták.

A társaság kiemelte, hogy a biztonság százszázalékos volt, a hibakezelés megfelelően történt, a meghibásodás idején a szerelvényekben tartózkodó utasokat a metró munkatársai kísérték ki a menekítőjárdán keresztül az állomásokra és senki sem sérült meg.

A hibát azóta elhárították, valamint a pályaellenőrzés is megtörtént, és 18 óra előtt a 4-es metró forgalma újra megindult. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.