„Ahhoz, hogy Budapesten a mainál is többen biciklizzenek, többek között biztonságosabb, védett kerékpársávokra van szükség” – írja Balogh Samu a Facebookon. „Európa és a világ nagyvárosai egytől egyig egy emberbarátabb, fenntarthatóbb, biciklizhető város irányába haladnak. Mivel rengetegen vannak, akik szívesen bicikliznének, de félnek a nagy forgalomban való tekeréstől, szükségünk van védett, elválasztott biciklisávokra, amelyek összekötik a belvárost a külsőbb kerületekkel. Ezért különösen fontos lépés, hogy az Üllői úton és a Váci úton megvalósultak Budapest első védett kerékpársávjai.”
A főpolgármester kabinetfőnöke sorolja a külföldi példákat:
- Koppenhágában jellemzően igyekeznek a kerékpársávokat elemelni az autók által használt úttesttől, így egy köztes szintre emelik a bicikliseket az autók és a gyalogosok közé.
- Barcelonában egyszerűbb, utólag felszerelhető elemekkel igyekeznek elválasztani a biciklizőket a forgalomtól.
- Párizsban hatalmas biciklis forradalom zajlik. Nem csak a Szajna-partok felszabadításában mutatnak példát, de az új kerékpársávok kialakításában is. Ráadásul hozzánk hasonlóan – nem véletlenül hasonlít Budapest belvárosa Párizs beépítettségéhez – szintén sokszor forgalmi sávok átalakításával.
Kis kerékpársáv-határozó 🚲 Ahhoz, hogy Budapesten a mainál is többen biciklizzenek, többek között biztonságosabb,...
Posted by Balogh Samu on Wednesday, August 9, 2023
Balogh Samu szerint semmi újdonság nincsen a budapesti biciklisávokban. „Nem őrültség, de még csak nem is egyedi megoldás: más városokban számtalan példát látunk hasonló kialakításokra.”