Nagy tervekkel jöttek vissza az oroszok: Reszess Opel! Reszkess Suzuki!

  • narancs.hu
  • 2019. január 11.

Lokál

A magyar piacot vette célba a Lada.

A Lada Hungary Kft. rövid távú célja, hogy a márka piaci részesedése elérje az 1 százalékot Magyarországon, hosszú távon pedig a 3 százalék megszerzésére törekszenek – mondta a cég vezetője az MTI-nek.

A társaság tavaly 879 új autót értékesített Magyarországon, ami a hazai piac 0,6 százalékát fedte le. Ez az eredmény elmarad a társaság 2017-es teljesítményétől, tavalyelőtt 1065 kocsit adtak el.

false

 

Fotó: fortepan.hu

Pataki András arról beszélt, hogy a piaci részesedés növelése érdekében ki akarják bővíteni Lada személyautók magyarországi termékpalettáját, ám ehhez az is szükséges, hogy az orosz gyártó a motorizáció fejlesztésére is nagyobb hangsúlyt fektessen, jelenleg ugyanis az Avtovaz az európai piacaira – Magyarország mellett Németországba, Bulgáriába és Szlovákiába – csak euro6-os benzinmotorral felszerelt autókat exportál.

A cégvezető mégis optimista, szerinte a Lada ismertsége, népszerűsége töretlen, az ügyfelek nagy része valamilyen formában kötődik a márkához, ár-érték arányban pedig a legjobb kínálattal rendelkezik a piacon; az új Ladák ára 3,1 millió forint és 5,1 millió forint között mozog. (Ez azonban nem jelenti azt, hogy az új Ladák lennének a legolcsóbb új autók: a Suzuki 2,649 millióért kínál – igaz, akciós – kocsit, a Dacia kínálatában is van autó 3,099 millióért.)

Pataki elmondta azt is, hogy a Lada Hungary Kft. 2015 decemberében kezdte meg a Lada személyautók forgalmazását Magyarországon. Az akkor 9 tagú országos márkakereskedői hálózat létszáma mára elérte a 22-t. Az elmúlt alig több mint három év alatt 3000 új Lada talált Magyarországon gazdára, és már 17 ezren látogattak el a Lada márkakereskedésekbe.

Szerintünk még annyit igazán megtehetnének a siker érdekében, hogy visszakeresztelik a vasat Zsigulira.

Figyelmébe ajánljuk

Balatonföldvári „idill”: íme az ország egyetlen strandkikötője

  • narancs.hu

Dagonya, vagy a legtisztább balatoni homok? Ökokatasztrófa, vagy gyönyörűség? Elkészült a vitorláskikötő Balatonföldvár Nyugati strandján; július, vagy ha úgy tetszik, a balatoni főszezon első hétvégéjén néztük meg, valóban ellentétes-e a „józan ésszel”, hogy strand és kikötő ugyanazon a területen létezzen.

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)