Nagy tervekkel jöttek vissza az oroszok: Reszess Opel! Reszkess Suzuki!

  • narancs.hu
  • 2019. január 11.

Lokál

A magyar piacot vette célba a Lada.

A Lada Hungary Kft. rövid távú célja, hogy a márka piaci részesedése elérje az 1 százalékot Magyarországon, hosszú távon pedig a 3 százalék megszerzésére törekszenek – mondta a cég vezetője az MTI-nek.

A társaság tavaly 879 új autót értékesített Magyarországon, ami a hazai piac 0,6 százalékát fedte le. Ez az eredmény elmarad a társaság 2017-es teljesítményétől, tavalyelőtt 1065 kocsit adtak el.

false

 

Fotó: fortepan.hu

Pataki András arról beszélt, hogy a piaci részesedés növelése érdekében ki akarják bővíteni Lada személyautók magyarországi termékpalettáját, ám ehhez az is szükséges, hogy az orosz gyártó a motorizáció fejlesztésére is nagyobb hangsúlyt fektessen, jelenleg ugyanis az Avtovaz az európai piacaira – Magyarország mellett Németországba, Bulgáriába és Szlovákiába – csak euro6-os benzinmotorral felszerelt autókat exportál.

A cégvezető mégis optimista, szerinte a Lada ismertsége, népszerűsége töretlen, az ügyfelek nagy része valamilyen formában kötődik a márkához, ár-érték arányban pedig a legjobb kínálattal rendelkezik a piacon; az új Ladák ára 3,1 millió forint és 5,1 millió forint között mozog. (Ez azonban nem jelenti azt, hogy az új Ladák lennének a legolcsóbb új autók: a Suzuki 2,649 millióért kínál – igaz, akciós – kocsit, a Dacia kínálatában is van autó 3,099 millióért.)

Pataki elmondta azt is, hogy a Lada Hungary Kft. 2015 decemberében kezdte meg a Lada személyautók forgalmazását Magyarországon. Az akkor 9 tagú országos márkakereskedői hálózat létszáma mára elérte a 22-t. Az elmúlt alig több mint három év alatt 3000 új Lada talált Magyarországon gazdára, és már 17 ezren látogattak el a Lada márkakereskedésekbe.

Szerintünk még annyit igazán megtehetnének a siker érdekében, hogy visszakeresztelik a vasat Zsigulira.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.