Nagy tervekkel jöttek vissza az oroszok: Reszess Opel! Reszkess Suzuki!

  • narancs.hu
  • 2019. január 11.

Lokál

A magyar piacot vette célba a Lada.

A Lada Hungary Kft. rövid távú célja, hogy a márka piaci részesedése elérje az 1 százalékot Magyarországon, hosszú távon pedig a 3 százalék megszerzésére törekszenek – mondta a cég vezetője az MTI-nek.

A társaság tavaly 879 új autót értékesített Magyarországon, ami a hazai piac 0,6 százalékát fedte le. Ez az eredmény elmarad a társaság 2017-es teljesítményétől, tavalyelőtt 1065 kocsit adtak el.

false

 

Fotó: fortepan.hu

Pataki András arról beszélt, hogy a piaci részesedés növelése érdekében ki akarják bővíteni Lada személyautók magyarországi termékpalettáját, ám ehhez az is szükséges, hogy az orosz gyártó a motorizáció fejlesztésére is nagyobb hangsúlyt fektessen, jelenleg ugyanis az Avtovaz az európai piacaira – Magyarország mellett Németországba, Bulgáriába és Szlovákiába – csak euro6-os benzinmotorral felszerelt autókat exportál.

A cégvezető mégis optimista, szerinte a Lada ismertsége, népszerűsége töretlen, az ügyfelek nagy része valamilyen formában kötődik a márkához, ár-érték arányban pedig a legjobb kínálattal rendelkezik a piacon; az új Ladák ára 3,1 millió forint és 5,1 millió forint között mozog. (Ez azonban nem jelenti azt, hogy az új Ladák lennének a legolcsóbb új autók: a Suzuki 2,649 millióért kínál – igaz, akciós – kocsit, a Dacia kínálatában is van autó 3,099 millióért.)

Pataki elmondta azt is, hogy a Lada Hungary Kft. 2015 decemberében kezdte meg a Lada személyautók forgalmazását Magyarországon. Az akkor 9 tagú országos márkakereskedői hálózat létszáma mára elérte a 22-t. Az elmúlt alig több mint három év alatt 3000 új Lada talált Magyarországon gazdára, és már 17 ezren látogattak el a Lada márkakereskedésekbe.

Szerintünk még annyit igazán megtehetnének a siker érdekében, hogy visszakeresztelik a vasat Zsigulira.

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.

Fideszes nagymenőknek is feladhatja a leckét a választókerületek átvariálása

Egy miniszter, egy miniszterhelyettes, valamint a kormányszóvivő számára is új feladat lesz megnyernie a körzetét Pest megyében, amennyiben jelöltek lesznek 2026-ban is. Az pedig egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzéket akkora csapás érheti, mint elsőre látszik. Megvizsgáltuk a fővárostól északra eső, a Fidesz által átrajzolni tervezett választókerületek helyzetét.