A Lada Hungary Kft. rövid távú célja, hogy a márka piaci részesedése elérje az 1 százalékot Magyarországon, hosszú távon pedig a 3 százalék megszerzésére törekszenek – mondta a cég vezetője az MTI-nek.
A társaság tavaly 879 új autót értékesített Magyarországon, ami a hazai piac 0,6 százalékát fedte le. Ez az eredmény elmarad a társaság 2017-es teljesítményétől, tavalyelőtt 1065 kocsit adtak el.
|
Pataki András arról beszélt, hogy a piaci részesedés növelése érdekében ki akarják bővíteni Lada személyautók magyarországi termékpalettáját, ám ehhez az is szükséges, hogy az orosz gyártó a motorizáció fejlesztésére is nagyobb hangsúlyt fektessen, jelenleg ugyanis az Avtovaz az európai piacaira – Magyarország mellett Németországba, Bulgáriába és Szlovákiába – csak euro6-os benzinmotorral felszerelt autókat exportál.
A cégvezető mégis optimista, szerinte a Lada ismertsége, népszerűsége töretlen, az ügyfelek nagy része valamilyen formában kötődik a márkához, ár-érték arányban pedig a legjobb kínálattal rendelkezik a piacon; az új Ladák ára 3,1 millió forint és 5,1 millió forint között mozog. (Ez azonban nem jelenti azt, hogy az új Ladák lennének a legolcsóbb új autók: a Suzuki 2,649 millióért kínál – igaz, akciós – kocsit, a Dacia kínálatában is van autó 3,099 millióért.)
Pataki elmondta azt is, hogy a Lada Hungary Kft. 2015 decemberében kezdte meg a Lada személyautók forgalmazását Magyarországon. Az akkor 9 tagú országos márkakereskedői hálózat létszáma mára elérte a 22-t. Az elmúlt alig több mint három év alatt 3000 új Lada talált Magyarországon gazdára, és már 17 ezren látogattak el a Lada márkakereskedésekbe.
Szerintünk még annyit igazán megtehetnének a siker érdekében, hogy visszakeresztelik a vasat Zsigulira.