Nagy tervekkel jöttek vissza az oroszok: Reszess Opel! Reszkess Suzuki!

  • narancs.hu
  • 2019. január 11.

Lokál

A magyar piacot vette célba a Lada.

A Lada Hungary Kft. rövid távú célja, hogy a márka piaci részesedése elérje az 1 százalékot Magyarországon, hosszú távon pedig a 3 százalék megszerzésére törekszenek – mondta a cég vezetője az MTI-nek.

A társaság tavaly 879 új autót értékesített Magyarországon, ami a hazai piac 0,6 százalékát fedte le. Ez az eredmény elmarad a társaság 2017-es teljesítményétől, tavalyelőtt 1065 kocsit adtak el.

false

 

Fotó: fortepan.hu

Pataki András arról beszélt, hogy a piaci részesedés növelése érdekében ki akarják bővíteni Lada személyautók magyarországi termékpalettáját, ám ehhez az is szükséges, hogy az orosz gyártó a motorizáció fejlesztésére is nagyobb hangsúlyt fektessen, jelenleg ugyanis az Avtovaz az európai piacaira – Magyarország mellett Németországba, Bulgáriába és Szlovákiába – csak euro6-os benzinmotorral felszerelt autókat exportál.

A cégvezető mégis optimista, szerinte a Lada ismertsége, népszerűsége töretlen, az ügyfelek nagy része valamilyen formában kötődik a márkához, ár-érték arányban pedig a legjobb kínálattal rendelkezik a piacon; az új Ladák ára 3,1 millió forint és 5,1 millió forint között mozog. (Ez azonban nem jelenti azt, hogy az új Ladák lennének a legolcsóbb új autók: a Suzuki 2,649 millióért kínál – igaz, akciós – kocsit, a Dacia kínálatában is van autó 3,099 millióért.)

Pataki elmondta azt is, hogy a Lada Hungary Kft. 2015 decemberében kezdte meg a Lada személyautók forgalmazását Magyarországon. Az akkor 9 tagú országos márkakereskedői hálózat létszáma mára elérte a 22-t. Az elmúlt alig több mint három év alatt 3000 új Lada talált Magyarországon gazdára, és már 17 ezren látogattak el a Lada márkakereskedésekbe.

Szerintünk még annyit igazán megtehetnének a siker érdekében, hogy visszakeresztelik a vasat Zsigulira.

Figyelmébe ajánljuk

Varga Judit választása

Nem világos, milyen színjáték bontakozik ki szemünk előtt, az pedig végképp homályos egyelőre, végül hogyan döntenek: megteszik-e a „visszautasíthatatlan” ajánlatot, az érintett a tisztesség maradéka megőrzését választja vagy elfogadja az eddiginél is gátlástalanabb kézitusa katonájának szerepét a hatalomért.

Közel kétmilliárd forint vízdíjat követel az állam Miskolctól, a város bérlakásait adta fedezetként

A magyar állam 2023 végén úgy kapta meg ingyen a rezsicsökkentés miatt milliárdos hiányt halmozó MiVíz Kft.-t 24 milliárd forintos vagyonával, hogy konszolidációt ígértek Miskolcnak. Erre nem került sor, idén nyáron viszont benyújtotta 1,8 milliárdos ki nem fizetett vízdíj számláját a városnak. A törlesztés fedezeteként egy 2,2 milliárd forintra értékelt önkormányzati bérlakásos társasházát adta zálogba a fideszes városvezetés.

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.