Napi 42 millió járna a veszteglő metró után, de Tarlósnak nem kell a pénz
metro.jpg

Napi 42 millió járna a veszteglő metró után, de Tarlósnak nem kell a pénz

  • narancs.hu
  • 2017. június 27.

Lokál

A BKV vezérigazgatója szerint a metró biztonságosabb, mint egy repülőgép.

Naponta 23 ezer euró kárártalány járna szerződés szerint a BKV-nak, minden, a forgalomból kivont szerelvény után, tudta meg a hvg.hu. A lap birtokába került szerződés szerint ugyanis „ha a szerelvényt a jótállási körbe tartozó hiba miatt két napnál több időre ki kell vonni az üzemeltetésből, akkor járműállási kárátalány illeti meg a főváros közlekedési cégét”.

A napi 23 ezer euró a nem számszerűsíthető károkat is fedezi, ráadásul a jótállás alapján járó kártérítés és kötbér felett pluszban járna közlekedési vállatnak. A szoftverhiba miatt egyszerre mókás és veszélyes szerelvényeket múlt héten kivonták a forgalomból. A szoftverek pedig beletartoznak a jótállási körbe, Budapest mégsem tart igényt a hat kocsi után már több mint 42 millió forintra, naponta

Bolla Tibor a BKV vezérigazgatója szerint ugyanakkor a metró ugyanolyan biztonságos protokoll szerint működik, vagy még biztonságosabb, mint egy repülőgép. A hibák szerinte nem veszélyeztették az utasokat, a közlekedési hatóság valamiért mégis kivonta a forgalomból a járműveket, melyeknek ajtajai akkor is kinyíltak, amikor nem kellett volna, akkor viszont nem amikor igen.

Arról, hogy miért kellett felújítani a 3-as metró szerelvényeit, és hogy valóban felújított szerelvények-e, itt olvashat:

Keletről jött ötlet

Az idén márciusban forgalomba állt orosz metrókocsik története a tender 2014-es kiírásánál korábbra nyúlik vissza. Tarlós István és minden más érintett folyamatosan tagadta, hogy a végül nyertesként kihozott orosz Metrovagonmas útját előre kikövezték, de a pályázati procedúra körül akadtak furcsaságok.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.