Puzsér úgy kampányol ahogy tud: verbálisan rúg nagyot Tarlósba
puzser_top_story_lead.jpg

Puzsér úgy kampányol ahogy tud: verbálisan rúg nagyot Tarlósba

  • 2018. december 11.

Lokál

A gyalogló Puzsér szerint Tarlós egy cementtel és sóderrel mindig jól kitömött betonember.

Az immáron LMP támogatását is élvező főpolgármester-jelölt Puzsér most a Facebookon kampányol. Keddi bejegyzésében Tarlósnak megy neki, a főpolgármester ugyanis belelendült és olyanokat ígért, ami Puzsérnél is kiverte a biztosítékot.

„A cementtel és sóderrel mindig jól kitömött betonember két irányból támad. Egyrészt megpróbálja túllicitálni a Magyar Kétfarkú Kutya Pártot: két Duna-hidat, alagutakat, új villamosvonalakat és számtalan további fejlesztést ígér. Nem nehéz felismerni, hogy a főpolgármester szemérmetlenül hazudozik.“

Puzsér azt is sérelmezi, hogy az ő, sétáló Budapest programját is lenyúlta Tarlós, akinek víziója nincs, csak „ egy csapatnyi kígyónyelvű markentingese, akik elmagyarázták neki, hogy a budapestieknek igenis meg kell ígérni mindent, és annak a kétszeresét is. Nyilván azt várják, hogy a politikai licit logikáját követve én majd három hidat és két új metróvonalat ígérek.“

A humoristát azonban nem ilyen fából faragták, ő nem száll be az ígéret-licitbe!

„Tisztelem a választókat, és tisztelem a realitást, úgyhogy eszemben sincs beszállni a hazugságversenybe: világos prioritással és számonkérhető vállalásokkal hívom ki Tarlós Istvánt.

A főpolgármester ígéretdömpingje elmúlt nyolc évének kritikája is – a főpolgármester ennyi be nem tartott ígérettel akár szerényebb is lehetne. Tarlós István nem képes vállalni a maga felelősségét az e-jegyrendszer csődjében.“

Persze Puzsér azért - igazi úriemberhez méltón - elismeri Tarlós erényeit is.

„Tarlós egy jó szaki. Ha felújítanám a konyhámat, bátran kérnék tőle tanácsot a műszaki lehetőségekről – de soha nem bíznám rá a döntést semmiről, mert akkor csak egy ronda és méregdrága konyhát kapnék, amit egy csomó alkalmatlan fideszes Mekk mester gányolt össze.“

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.