Jávor Benedek: A kormány lehasad a római-parti mobilgátról, és hagyja, hogy ebbe Tarlós belebukjon

  • narancs.hu
  • 2017. október 6.

Lokál

Már a Közbeszerzési Hatóság is vizsgálódik.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Fővárosi Önkormányzat egy olyan vállalkozással terveztetné meg a római-parti mobilgátat, amelynek nincs gyakorlata hasonló létesítmények terveinek elkészítésében. Mivel az érthetetlen megbízást a közbeszerzés megkerülésével írták ki, Jávor Benedek, a Párbeszéd EP-képviselője a Közbeszerzési Hatóság (KBH) vezetőjéhez fordult az ügyben.

Úgy tűnik, akciója nem volt alaptalan: a KBH-tól érkezett mai válaszlevélben az áll, hogy az ügyben a hatóság hivatalból eljárást indított, amely jelenleg is folyamatban van.

˜„…mindez arra utal, hogy ők is úgy vélik, problémás lehet a közbeszerzés nélkül megkötött szerződés. Ha pedig így van, akkor semmis a szerződés, és tendert kell kiírni a tervezésre. Ez esetben viszont eljött az idő, hogy végre megfelelően megvizsgáljuk az alternatívákat, azok valós költségeit, környezeti és társadalmi hatásait. Csak mondom: ha jogszerűtlenül elhagyták a tendert, akkor innentől kezdve EU-s pénzt sem nagyon lehet várni hozzá” – írja mai Facebook-bejegyzésében a politikus.

Jávor Benedek szerint mind több jel utal arra, hogy a kormány elengedi az egyre kínosabb projektet, és hagyja, hogy a terv romjaiba Tarlós belebukjon. „Nekem nem fog fájni, az ő barátai. A Római meg csak nyerhet vele.”

A teljes bejegyzés elérhető itt:

Jávor Benedek

Újabb bot a mobilgát küllői között. A római-parti beruházás a zavar és a fejetlenség egyre látványosabb jeleit mutatja: a kerületi önkormányzat hozzájárulásának megtagadásától, a Tarlós által…

Figyelmébe ajánljuk

„Boldog békeévek”

A több mint kétszáz műtárgyat felvonultató kiállítás fókuszában a szecessziós plakátművészet és reklámgrafika áll, a magyar művészetnek az az aranykora, amikor összhangba került a nyugati művészeti törekvésekkel, radikálisan modernizálva a kiegyezést követő évtizedek (fél)feudalista, konzervatív, a historizmus béklyóiba zárt világát.

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.

Séta a Holdon

A miniszterelnök május 9-i tihanyi beszédével akkora lehetőséget kínált fel Magyar Péternek a látványos politikai reagálásra, hogy az még a Holdról is látszott.

Elengedték őket

Ukrajna belső, háború sújtotta vagy veszélyeztette területeiről rengetegen menekültek Kárpátaljára, főleg a városokba, az ottani magyar közösség emiatt szinte láthatatlanná vált sok helyen. A napi gondok mellett a magyar kormány hülyeségeire senkinek nincs ideje figyelni.