Tüntetések a bulinegyedben: ma a vendéglátósok, holnap a lakók

  • narancs.hu
  • 2017. augusztus 29.

Lokál

A tét a szórakozóhelyek este 10 órai zárása is lehet.

Forró a levegő a bulinegyedben: ma este a Madách téren gyűltek össze Erzsébetváros vendéglátósai, akik az este 10 órás zárás ellen tiltakoztak, számolt be a HírTv. Attól félnek ugyanis, hogy ha a korlátozás életbe lép, tönkremennek.

A demonstrációnak volt előzménye, és lesz folytatása is: július végén ugyanis a kerület lakói vonultak utcára, és ezt teszik holnap is: az önkormányzat előtt fognak tüntetni az élhetőbb Erzsébetvárosért. „Augusztus 30-án délutánra tüntetést szervezünk az önkormányzat elé, és az illetékeseken kérjük számon, hogy miért csináltak disznóólat a lakhelyünkből! Minden támogatót, érdeklődőt, Budapest történelmi központjáért felelősséget érző embert szeretettel várunk" – írják az eseményről.

A vendéglátósok szintén megoldást szeretnének, azt mondják, tudják, hogy a sok hangoskodó vendég problémát okoz az ott lakóknak, de ők a hatóságoktól várják a megoldást: például több rendőr és biztonsági személyzet kellene az utcákra. Többen azt is elfogadható kompromisszumnak tartanák, ha megállapodnának egy időpontban este 10 és hajnali 4 között, amikor valóban bezárna az összes hely, de az este 10-es zárás indokolatlanul korán van. A demonstrálók ezért arra kérték az önkormányzatot, ne kockáztassák a „több ezer” (e kijelentést tekintsük költői túlzásnak – a szerk.) munkahelyet.

Korábban a hetedik kerület polgármestere, Vattamány Zsolt a Magyar Nemzetnek elmondta, rendeletet módosítanának, ami érintené többek között az utcák takarítását, mert a lakosságot a hangoskodás mellett a sok szemét is zavarja, megerősítenék a kerület rendészeti igazgatóságát, fokozott ellenőrzéseket végeznének és kocsmastopot hirdetnének, vagyis „az önkormányzat tulajdonában álló ingatlant, üzlethelyiséget a jövőben nem adnak ki, nem adnak bérbe szórakozó- vagy vendéglátóhely céljára”.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.