Film

22 mérföld

  • Szabó Ádám
  • 2018. november 30.

Mikrofilm

Mark Wahlberg öt éve állt össze Peter Berggel, azóta szinte évi rendszerességgel készítik az „Amerika Hőse” jeligéjű szalon-akció filmjeiket: harcoltak Afganisztánban, kergették a bostoni maraton merénylőit, és ott voltak a Deepwater Horizon nevű olajfúró torony katasztrófájánál is. A recept mindig ugyanaz: realisztikusnak szánt akciójelenetek, katonai-mechanikai szakszavak és kütyük tömkelegével, egy cseppnyi családi dráma és egy hétköznapi, esendő hős, aki azért mégis képtelen elesni vagy hibázni. A formula viszont mintha filmről filmre hígulna; egyre sematikusabbak a figurák és az akciók is, ráadásul negyedik alkalommal már mi is nehezebben esszük meg ugyanazt a levest. A helyszín ezúttal Indonézia, ami pont olyan messze van, hogy bármit elhiggyünk róla – például hogy egy koszos, korrupt kis ország, amelyet egyedül az amerikaiak menthetnek meg, az oroszok pedig minden bizonyára ott is mókolnak valamit. Meg is jelenik Wahlberg és szupertitkos alakulata, hogy kimentsen egy kettős ügynököt, azaz elvigyék a 22 kilométerre fekvő repülőtérig – mindez életük leghosszabb 22 kilométerét, a nézők életének pedig egyik legkiszámíthatóbb 45 percét eredményezi. De még ez sem jelenti feltétlenül azt, hogy rosszul szórakozunk: az akciók újat ugyan nem hoznak, de továbbra is pörögnek, az alakulatot 2 ezer kilométerről irányító high tech csapat főnökét pedig John Malkovich játssza, akit egyrészt mindig öröm nézni, másrészt az ilyen szerepet álmából felkeltve is hozza – lehetséges, hogy ezúttal nem is keltették fel ilyen semmiség kedvéért.

Forgalmazza a Freeman Film

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.