A Family Guy alkotója levetette volna a műsorról sorozatát Orbán új kedvenc riportere miatt

  • narancs.hu
  • 2021. augusztus 7.

Mikrofilm

Tucker Carlson az amerikai alt-right igazi sztárja, akit a magyar jobboldal is azonnal keblére emelt – saját csatornájánál azonban nemcsak Seth MacFarlane-t, de az adó alelnökét is kiborította.

Magyarországra érkezett a Trump-párti Fox News legismertebb riportere, az alt-right sztárja, Tucker Carlson, akinek esti showműsora az egyik legnézettebb ilyen adás Amerikában. Az összeesküvés-elméletekre mindig nyitott műsorvezető megtekintette a magyar határvédelmi kerítést, a héten Budapestről jelentkezett be showműsorában, szombaton pedig a közpénzmilliárdokkal kitömött jobboldali elitképző, a Mathias Corvinus Collegium (MCC) esztergomi fesztiválján tart előadást.

Oltásszkeptikussága ellenére Carlsont egyként emelte keblére a magyar jobboldal: Orbán Balázs képes Facebook-posztban mutatta be nagy kerítésmegtekintését, Orván Viktor pedig kuriózumszámba menő interjút is adott a riporternek.

Carlson elég megosztó személy saját hazájában, hiszen a republikánusokhoz képest is keményvonalas Trump-hívőnek számít. A Trevor Noah-vezette The Daily Show nemrég külön szegmensben szedte darabokra pályáját, de a baloldali ellentétének számító John Oliver is felhívta már a figyelmet saját műsorában Carlson fehér felsőbbrendűséget hirdető mondataira.

Tucker Carlsont azonban saját csatornáján, a Foxon belül is érték már támadások: 1999 óta látható a csatornán egyik legsikeresebb animációs műsora, a Family Guy, amelynek alkotója, Seth MacFarlane annyira utálja a riportert, hogy egy 2018-as interjújában kijelentette:

szégyelli, hogy egy olyan cégnek dolgozik, amely Carlsont is alkalmazza, és legszívesebben a műsorról is levetette volna a komédiát.

Augusztus 1-i tweetjében aztán MacFarlane azt írta, bárcsak műsora bármelyik más csatornán futna, csak ne a Fox-on. „Nézd, Fox, mindketten tudjuk hogy ez a házasság nem működik már. A szex már csak évi egyszer fordul elő, nem bírom az anyádat és… nos, viszonyom van az NBC-vel” – poénkodott. Múlt évben ugyanis a komikus szerződést kötött az NBCUniversallal, így ezután nekik készít már műsorokat – bár a Family Guy továbbra is a Foxon lesz majd látható.

Carlson és MacFarlane viszálya 2018-ban kezdődött, amikor előbbi a műsorában azt tanácsolta a nézőknek, hogy ha valóban meg akarják érteni mi történik az országban, mindig az ellenkezőjét higgyék el, mint amit a nagy hírállomások mondanak nekik. „Más szóval ne gondolkodjatok kritikusan, ne ellenőrizzétek a híreket egyszerre több forrásból és ne használjátok az agyatokat” – fordította le MacFarlane.

Carlson kijelentése egyébként még a Fox alelnökénél is kiverte a biztosítékot. „Mégis… annyira azért nem zavar a dolog, hogy ne váltsd be a csekket…” – lőtt vissza Carlsonra Michael Tammero.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.