Úgy tűnik, visszavonul az egyik Coen-fivér

  • narancs.hu
  • 2021. augusztus 6.

Mikrofilm

Joel magában készít filmet, Ethannek pedig egyáltalán nem hiányzik a mozi a hírek szerint.

Ethan és Joel Coen talán a legismertebb rendezőpáros Hollywoodban: eddig 4 Oscar-díjat gyűjtöttek össze és olyan remekműveket készítettek együtt, mint a Fargo, A nagy Lebowski, a Nem vénnek való vidék vagy a Llewyn Davis világa. Utolsó filmjük a szintén remek Buster Scruggs balladája, amely 3 Oscar-jelölése ellenére hamar eltűnt a Netflix filmrengetegében, így legtöbben ma már inkább csak a mémjeit ismerik.

A western-antológia óta 3 év telt el, a következő Coen-filmet pedig a szeptemberi New York Film Festivalon tervezik bemutatni:

a The Tragedy of Macbeth egy modern, fekete-fehér Shakespeare-adaptáció Denzel Washington és Frances McDormand főszereplésével.

Az egyetlen bökkenő, hogy a Macbeth-filmet Joel a testvére nélkül készítette el. Korábban is előfordult már, hogy külön dolgoztak, még ha viszonylag ritkán is, nem hiába hívja őket mindenki Coen-fivéreknek. A hírek szerint azonban a jövőben várhatóan még több ilyen várható – egyikük ugyanis lehetséges, hogy abbahagyja a filmezést.

Mindezt Carter Burwell, Coenék házi zeneszerzője mondta el egy podcastadásban – több mozijuk mellett az ő nevéhez köthető a The Tragedy of Macbeth zenéje is.

Burwell szerint Ethan egyszerűen nem szeretne már többé filmeket készíteni

– nagyon boldognak tűnik ugyanis színházi egy egyéb, nem filmes projektjeivel.

Mint elmondta, Coenék rengeteg forgatókönyvet írtak közösen, ezek közül pedig számos meg nem valósult projekt akad még – azt azonban egyelőre még maguk a fivérek sem tudják, mihez kezdenek a Macbeth után: közösen vagy külön dolgoznak, de az is benne van a pakliban, hogy egyszerűen mindketten nyugdíjba vonulnak. „Ez egy csodálatosan kiszámíthatatlan iparág” – fogalmazott a zeneszerző.

Ethan Coen egyébként még 2019-ben lenyilatkozta, hogy egy ideig pihentetni akarja a filmezést, hogy színházi munkáira koncentrálhasson. Úgy fogalmazott: továbbra is tökéletesen elégedett a mozikészítéssel, azonban az egy nagyon technikai dolog, míg a színház sokkal folyékonyabb és törékenyebb művészet.

(Borítóképünkön Ethan és Joel Coen Javier Bardemmel 2007-ben)

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

„Boldog békeévek”

A több mint kétszáz műtárgyat felvonultató kiállítás fókuszában a szecessziós plakátművészet és reklámgrafika áll, a magyar művészetnek az az aranykora, amikor összhangba került a nyugati művészeti törekvésekkel, radikálisan modernizálva a kiegyezést követő évtizedek (fél)feudalista, konzervatív, a historizmus béklyóiba zárt világát.

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.

Elengedték őket

Ukrajna belső, háború sújtotta vagy veszélyeztette területeiről rengetegen menekültek Kárpátaljára, főleg a városokba, az ottani magyar közösség emiatt szinte láthatatlanná vált sok helyen. A napi gondok mellett a magyar kormány hülyeségeire senkinek nincs ideje figyelni.