A Futni mentem a legnézettebb magyar film a rendszerváltás óta

  • narancs.hu
  • 2025. február 3.

Mikrofilm

Történelmet írt az állami támogatás nélkül készült film. 

„Ha szabad nagy szavakat használnunk: az elmúlt bő két és fél hónapban történelmet írtunk veletek. Bár mindig is bíztunk a FUTNI MENTEM sikerében – különben nem is tettünk volna meg érte mindent az elmúlt négy évben –, még pár hete is álomnak tűnt, ami ma valósággá vált. Délután köszönthettük a 662 964. nézőnket, ami azt jelenti, hogy Herendi Gábor új romantikus vígjátéka lett a legnézettebb magyar mozifilm 1989 óta!” – írják a Futni mentem hivatalos Facebook-oldalán. 

A filmet Herendi Gábor rendezte, aki 2002-ben már elért egy nagy sikert a Valami Amerikával, amit 529 ezen néztek meg. A második helyen A miniszter félrelép áll (1997) közel 663 ezer mozinézővel. 

A film sikerét Orbán Viktor sem hagyta szó nélkül, aki Fóton a minap azt mondta, „végre állami támogatás nélkül is készülnek olyan filmek, amelyek megállnak a lábukon”. Mindezt úgy mondta a miniszterelnök, hogy az állami milliárdokból készülő filmek nézettsége messze elmarad a Futni mentemétől. A Petőfi-filmet, amely hétmilliárdból készült, mindösszesen csak 164 ezren látták. 

A rendezővel novemberben készített interjút a Magyar Narancs. 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.