A Kaliforniai álom rendezője legközelebb a párizsi éjszakai életet vesézi ki

  • Szabó Ádám
  • 2020. február 29.

Mikrofilm

A zene ezúttal is központi szerepet játszik majd.

A Whiplash-el berobbanó, majd a Kaliforniai álomért Oscar-díjat nyerő Damien Chazelle legutolsó filmje, Az első ember meglepően kicsit szólt: bár a kritikusok szerették, a nézőknél Ryan Gosling ellenére megbukott, és az Oscaron is csak a technikai kategóriákban volt érintett, végül a vizuális effektekért el is hozta a díjat.

Chazelle azonban egykori dobos figurájához hasonlóan igyekszik tartani az ütemet, és kétévente előrukkolni valamivel. Következő projektje egy minisorozat lesz, melyet a Netflixnek készített, és már meg is érkezett az első kedvcsináló előzetese.

A 8 részes The Eddy május 8-án érkezik a streamingplatformra és a párizsi éjszakai életet mutatja majd be egy klubtulajdonos történetét keresztül. A főszerepet a Holdfénnyel berobbant André Holland alakítja majd. A főhős egykori ünnepelt zongorista volt New Yorkban, a modern, multikulturális Párizsban található The Eddy nevű bárjával azonban csak kínlódik. Helyzetét nem könnyíti meg, hogy klubjának fő fellépője Maja, akivel régóta se veled-se nélküled kapcsolatban él.

Chazelle mellett olyanok dolgoznak a műsoron, mint az 5-szörös BAFTA-díjas író, Jack Thorne (National Treasure, Az igazi csoda), vagy a Grammy-díjas zenész, Glen Ballard. A sorozatban ráadásul valódi párizsi zenészek muszikálnak majd.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.