A majmok bolygója soha el nem készült folytatásából készülhet tévésorozat

  • narancs.hu
  • 2022. február 8.

Mikrofilm

Az emberek bolygójában Charlton Heston figurájának irányításával lázadnak fel az emberek, míg a majmok ketrecbe kerülnek.

Azt gondolná az ember, hogy A majmok bolygója sorozatból aztán tényleg mindent kihoztak, ami benne volt: Pierre Boulle 1963-as regényéből öt évvel később készült óriási sikerű film, amelyet 1970-73 között négy folytatás követett, majd 1974-ben 14 részes sorozattal, egy évvel később animációs műsorral folytatódott a sor. Mindezek közül egyedül a Charlton Heston nevével fémjelzett első mozifilm vált maradandóvá, elsősorban befejezése miatt, melyet azóta is nagy kedvvel parodizálnak vagy idéznek meg. 2001-ben aztán Tim Burton remakelte hatalmas bukással az eredetit, de ez sem vette el Hollywood kedvét a folytatásoktól: 2011-ben A majmok bolygója: Lázadással kezdődött el egy reboot-széria, amely a 2014-es Forradalommal és a 2017-es Háborúval máris három résznél tart.

A hírek szerint azonban a soha véget nem érő franchise következő felvonása nem utóbbiak folytatása lenne: Uri Singer (Marjorie Prime) és Aimée Peyronnet (Komfortos mennyország) producer ki tudja milyen indíttatásból megszerezte A majmok bolygója egy meg nem valósult folytatásának jogait. A Planet of The Men (Az emberek bolygója) című projekt forgatókönyvét az eredeti regényt jegyző Pierre Boulle írta az első mozi sikere után. Egy fura, alternatív univerzumot mutat be – valami ahhoz hasonlót, amelyet A majmok bolygója II-ben láthattunk, csak még annál is sötétebbet. Boulle ötlete nyomán a film közel két évtizedet ölelt volna fel annak a társadalomnak a történetéből, amelyet a majmok uralnak, míg az emberek alsóbb rendű lázadókként az ő megdöntésükre szervezkednek. Ebben a világban Charlton Heson Taylorja Messiásként tanítja az embereket a beszédre, eszközhasználatra és az elnyomás elleni felkelésre; majd amikor átveszik a hatalmat, az ő ötlete, hogy vessék a majmokat ketrecbe, hogy aztán az embereket szórakoztassák.

Singer és Peyronnet mindezt egy tévésorozatban valósítaná meg – manapság ugyanis éppen ez a divat. Egyelőre nincs hír szereplőkről, vagy a forgatás időpontjáról, abban azonban biztosak lehetünk, hogy a folyamatos tartaloméhségben szenvedő streamingszolgáltatók azonnal lecsapnak majd az ötletre.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.