A szexuális zaklatási botrányok hatására idén már merőben más lesz a cannes-i filmfesztivál

  • narancs.hu
  • 2018. április 28.

Mikrofilm

Röplapokat osztogatnak és segélyvonalat hoznak létre.

Kampányt indítanak a szexuális zaklatások ellen Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon, többek közt röplapokon hívják majd fel a résztvevők figyelmét arra, hogy viselkedjenek megfelelően.

A francia kormány nőjogi ügyekben illetékes legmagasabb rangú tagja pénteken jelentette be, hogy megegyeztek a világhírű seregszemle szervezőivel a kampányról, amelynek részeként segélyvonalat is létrehoznak az esetleges áldozatok és szemtanúk számára, hogy jelenthessék az eseteke

Marlene Schiappa, a nők és a férfiak egyenjogúságáért felelős államtitkár emlékeztetett arra, hogy Harvey Weinstein, a szexuális zaklatási botrányok sorozatába belebukott filmmogul többek között állítólag Cannes-ban is megerőszakolt és zaklatott nőket. A politikus irodájának tájékoztatása szerint a francia kormány sürgeti, hogy más fesztiválok és események is csatlakozzanak erőfeszítéseikhez.

A tavaly fesztivál zsűrije

A tavalyi fesztivál zsűrije

Fotó: MTI/EPA/Sebastien Nogier

Weinstein-botrány kirobbanása óta a filmfesztiválok önvizsgálatot tartanak, átírják viselkedési kódexüket és megkettőzött erővel próbálnak tenni az egyenjogúságért – írta tudósításában az AP amerikai hírügynökség, amelynek cikkét az MTI szemlézte.

Az idei, 71. cannes-i filmfesztivált május 8. és 19. között rendezik, egy korábbi cikkünkben a fesztivál és a Netflix közötti harccal foglalkoztunk.

Kövesse a Magyar Narancs filmes blogját, a Mikrofilmet, amely rendszeresen új tartalommal jelentkezik. Ajánlók, előzetesek, toplisták, és még sok minden más a Mikrofilmen!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.