Az élőszereplős Tom&Jerry pont olyan rosszul néz ki, ahogy hangzik
tom-and-jerry_top_story_lead.jpg
Tom&Jerry

Az élőszereplős Tom&Jerry pont olyan rosszul néz ki, ahogy hangzik

  • narancs.hu
  • 2020. november 19.

Mikrofilm

A deréktől lefele látható fekete asszony ezúttal kimaradt, van viszont helyette Chloë Grace Moretz.

Vannak elképzelések, amelyeket Hollywood sehogy sem tud elengedni: ilyenek az állandó remake-ek; Zack Snyder jelenléte a filmvilágban, vagy épp az animációs filmek élőszereplős adaptációja. Utóbbi próbálkozások még különösebben sikeresnek sem mondhatóak: mindössze két mozi érte el az 500 millió dolláros világszintű bevételt; a többi inkább csak tisztesen helytállt. Sokat elárul a hasonszőrű filmekről, hogy még mindig az 1988-as Roger nyúl a pácban, vagy az 1996-os Space Jam - Zűr az űrben az egyik fő hivatkozási pontjuk; az elmúlt években pedig egyedül a Paddington két epizódja aratott sikert a kritikusok körében; bár ezek a filmek nyilván nem az újságírók elismerésére hajtanak.

Ha van azonban olyan animáció, amelynek semmi szüksége élőszereplős változatra, az a Tom&Jerry.

A sorozaton generációk nőttek fel, elnyert 7 Oscar-díjat és a mai napig rengetegen rajonganak érte.Ugyanakkor nemcsak szülői csoportok és pszichológusok nevezték túlzottan erőszakosnak, de Egyiptomban egyenesen az animációt okolták a Közel-Keleten elharapódzó terrorcselekményekért.

A Tom&Jerry rengeteg adok-kapokja, zuhanásai, áramütései és balesetei mégis azért szórakoztatóak, mert az animáció egyértelműen jelzi, hogy vicces túlzásokról van szó. Hogyan lehetne komolyan venni egy mesét, amiben gyakorlatilag nem is léteznek emberi arcok, az ismert világ fizikai törvényei pedig a főcímmel megszűnnek létezni? Mindezeket azonban a készülő élőszereplős adaptáció egyszerűen kiheréli.

Tim Story (Fantasztikus négyes, Pofázunk és végünk) filmjében az örök ellenségek egy New York-i hotelben csapnak össze, amelyben Chloë Grace Moretz felelne az egérmentességért – ezzel vajon ő válik a főgonosszá? Vagy a mozi inkább Tommal szimpatizál, a Kick-Ass-szel ismertté vált színésznő tehát inkább a főhős? Egyelőre nem tudni, de az biztos, hogy mellette Michael Peña, Ken Jeong és Rob Delaney is feltűnik majd. A most megjelent előzetes szerint az Alvin és a mókusokkal ellentétben Tomot és Jerryt nem is próbálták valósághűre animálni – talán így igyekeztek elejét venni a túlzott erőszakosságot firtató vádaknak. Akárhogy is, az egy perces trailer egyelőre nem hozta meg a kedvünket. A film bemutatóját egyelőre jövő márciusban tervezik.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.