Film

On the Rocks

  • - kg -
  • 2020. november 19.

Mikrofilm

A filmek előtt instrukciók szoktak megjelenni, hogy mindig tudjuk, mely családtagjainkat kell kiküldeni a szobából. Hol a túl sok erőszakra vagy szexre figyelmeztetnek, hol a nyelvezet durvaságaira, igen helyesen. Sofia Coppola új filmjének elejéről azonban lemaradt a felhívás: „Vigyázat, gazdag és gondtalan alakok, drága dolgaikat kortárs lazasággal viselő manhattani lakosok kedves esendőségeit bemutató ízléses film következik, sok kellemes pillanattal és az önreflexió teljes hiányával!”

Aprócska, de alattomos gyanú fészkeli be magát a két cukorfalat gyermeket nevelgető SoHo-beli anyuka fejébe: lehetséges, hogy az odaadó, de a munka miatt sokat távol levő férj designer sportcipőiben olykor félrelép? Ez a nagyon is emberi gondolat annyira felkavarja hősnőnket, hogy félő, ha mindez így megy tovább, egy végzetes reggelen a Chanel retikül helyett a Strand könyvkereskedés hipster vászontáskájával fog munkába indulni. Ez pedig olyan bűn, amiért Sofia Coppola világában kiüldözik az embert Manhattanből. De a lényeg csak most jön és Bill Murray-nek hívják: a playboy papa, a híres műkereskedő, a feketeöves anyaszomorító, a nagypályás nőcsábász és egy vintage Alfa Romeo bohém tulajdonosa amatőr magánnyomozásra csábítja a lányát, lesz is móka, kacagás és kicsi szívfájdalom. A híres apák hosszú árnyairól mind Coppola, mind a főszereplő Rashida Jones (Quincy lánya) sokat tudhat, és egy másik filmben talán majd ebből is mutatnak valamit érdemben. De ez most a SoHo macskaköveinek és Murray megkövesedett manírjainak összekacsintós ünneplése.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.