Az ügyész dönt, vádat emel-e Baldwin ügyében

  • Narancs.hu/MTI
  • 2022. október 28.

Mikrofilm

Egy éve egy westernfilm forgatásán éles lőszer volt a kellékfegyverben, amely az operatőr halálát okozta.

A rendőrség átadta a nyomozati anyagot az ügyészségnek Halyna Hutchins operatőr halála ügyében, akit egy kellékfegyverrel lőtt le véletlenül Alec Baldwin hollywoodi színész a Rust című westernfilm forgatásán tavaly októberben.

Az egyesült államokbeli Új-Mexikóban található Santa Fe seriffhivatalának szóvivője, Juan Rios helyi idő szerint csütörtökön elmondta: két mappát adtak át a körzeti ügyészségnek. Az információkhoz nem mellékeltek vádemelési javaslatot. Az ügyészség a bizonyítékok elemzését követően dönt a vádemelés szükségességéről.

Alec Baldwin október 21-én az új-mexikói Santa Fében, a Rust című western forgatása közben lőtte le a vezető operatőrt, a 42 éves Hutchinst, és sebesítette meg Joel Souza rendezőt egy olyan kellékfegyverrel, amelyben mindmáig tisztázatlan módon éleslőszer volt.

Baldwin elhárította magától a felelősséget a szerencsétlen halálesetért.

A rendőrségi nyomozás célkeresztjében is elsősorban David Halls rendezőasszisztens és a fegyverszakértők voltak. Halls anélkül adta Baldwin kezébe a nagy kaliberű revolvert, hogy a fegyver megtöltése közben vagy után konzultált volna a helyszínen dolgozó fegyverszakértőkkel. Felrótták neki azt is, hogy biztonsági koordinátorként semmit sem tett a nagyobb biztonság érdekében, amikor a végzetes lövést megelőzően két alkalommal is elsült véletlenül egy-egy lőfegyver a forgatáson.

Hutchins családja korábban keresetet nyújtott be Baldwin és a produkció biztonságáért felelős stábtagok ellen, de a feleknek végül sikerült peren kívül megegyezniük.

Ettől függetlenül a jelenlegi esetben az ügyészég dönthet úgy, hogy vádat emel például gondatlanságból elkövetett emberölés miatt, mert a polgári peres eljárás eredménye nincs hatással a nyomozás kimenetelére – közölte egy ügyészségi szóvivő október elején.

Új-Mexikó áprilisban a kiszabható legmagasabb, 137 ezer dolláros pénzbírsággal sújtotta a Rustot készítő céget a munkavédelmi előírások durva megszegése miatt.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.