Az új Csupasz pisztolyban Liam Neeson csinál hülyét magából

  • narancs.hu
  • 2025. április 4.

Mikrofilm

Bosszúálló akcióhősből mostanra Leslie Nielsen örökösévé vált.

Már az is némileg váratlan volt, hogy a korábban főleg drámai szerepeiről ismert Liam Neeson a 2008-as Elrabolva-filmmel egy csapásra napjaink egyik legnagyobb akciósztárjává vált – aztán több mint tíz évre bele is ragadt a szerepre. Talán ennél is meglepőbb, hogy ő lesz a legújabb Csupasz pisztoly-film főszereplője.

A széria eredetileg az 1982-es Nagyon különleges ügyosztály című sorozattal kezdődött, amely mindössze hat epizódot élt meg. Ekkor bújt Leslie Nielsen először a tökkelütött Frank Drebin felügyelő bőrébe, majd 1988-ban érkezett Csupasz pisztoly néven az első mozifilm, melyet kettő további követett, az utolsó 1994-ben.

Két évtized után először 2013-ban jelentették be, hogy a franchise-t rebootolják, akkor még a Másnaposokból ismert Ed Helmst nézték ki a főszerepre. A projekt azonban sehogy sem tudott beindulni, elsősorban azért, mert a 2000-es években elburjánzó paródiafilmek (a Horrorra akadva-sorozat, majd a Bazi nagy, Vámpíros, Csajozós és egyéb filmek) teljesen megváltoztatták a közönség hozzáállását az ilyen mozikhoz. Végül 2021-ben a Family Guy alkotója, Seth MacFarlane érkezett a projekthez, aki hozta magával Liam Neesont is, 2022-ben pedig hivatalosan is zöld utat kapott a film. Most pedig megérkezett hozzá az előzetes is:

A történet középpontjában a Leslie Nielsen-féle filmek főszereplőjének fia, ifjabb Frank Drebin felügyelő áll majd, aki igyekszik apja nyomdokaiba lépni – őt alakítja Neeson, de mellett feltűnik majd Pamela Anderson, Walter Hauser és Kevin Durand is. A rendező az az Akiva Schaffer, akit elsősorban a Saturday Night Live című szkeccsműsorban, valamint a The Lonely Island nevű komikuscsapatban lett ismert, de ő rendezte a legutóbbi Csipet Csapat-filmet, amelyet mi is dicsértünk, illetve olyan komédiákat, mint a Popsztár: Soha ne állj le (a soha le nem állással), vagy a Kertvárosi kommandó és Az örök kaszkadőr.

A film augusztus 7-én érkezik a magyar mozikba.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.