Buda Flóra Anna filmje Oscar-shortlistre került

  • narancs.hu
  • 2023. december 22.

Mikrofilm

Ez a 27, amely nem tetszett a Nemzeti Filmintézetnek, de elhozta az Arany Pálmát Cannes-ból.

Oscar-shortlistre került Buda Flóra Anna animációs filmje, a 27 – írja a 24.hu.

A listát tovább fogják szűkíteni, és kategóriánként öt film kerül az Oscar-jelöltek közé.

A 27 idén megnyerte a 76. cannes-i filmfesztiválon a legjobb rövidfilmért járó Arany Pálma-díjat, és ez csak a kezdet volt. Az alkotás azonban arról is ismertté vált, hogy a tervét korábban háromszor is visszautasította a Nemzeti Filmintézet, úgyhogy végül francia-magyar koprodukcióban készült el.

A cannes-i díjhoz a Facebookon lelkesen gratulált a filmintézet, ami egy fokkal jobb reakció, mintha tudomást sem vett volna róla.

Idén augusztusban a 27 ismét nyert, ezúttal a Szarajevó Szíve-díjat, és akkor a hírek arról szóltak, hogy ezzel akár az Oscar-jelölés is összejöhet Buda Flóra Anna munkájának. 

 A hvg.hu pedig arról ír, hogy nem került föl a Magyarország által hivatalosan nevezett Kojot négy lelke című animációs nagyjátékfilm, Gauder Áron alkotása a legjobb nemzetközi film kategóriájának szűkített listájára.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.