Cannes-nak is annyi, legkorábban júniusban rendezhetik meg a filmfesztivált

  • narancs.hu
  • 2020. március 19.

Mikrofilm

Elesett a filmvilág egyik legfontosabb seregszemléje is.

A Cannes-i Filmfesztivál egyelőre kivár, úgy készülnek, április 16-án menetrendszerűen kihirdetek a versenyprogramot, az esemény pedig május 12-én kezdetét veszi - írtuk meg egy hete. A Variety értesülései szerint eddig tartott a szervezők kincstári optimizmusa: a koronavírus miatt lefújták a fesztivált.

Cannes kivár, egyelőre nem fújják le a filmfesztivált

A franciák bizakodnak. A koronavírus terjedése miatt számos rendezvényt és fesztivál lefújtak nemcsak itthon, hanem szerte a világon: többek között annyi az idei South by Southwest filmes és médiafesztiválnak, és a világ egyik legnagyobb zenés dzsemboriját, az eredetileg áprilisra tervezett Coachellát is áttolták októberre.

Új időpont egyelőre nincs, folyamatosan figyelik az egészségügyi helyzet alakulását - legkorábban június végén-július elején kezdődhet meg a seregszemle. Nemcsak a filmfesztivált fújták le, hanem az azzal párhuzamos filmvásárt is. Néhány napja szó volt róla, hogy erre virtuális formában, akár a fesztiváltól függetlenül sor kerülhet, de végül ezt az ötletet elvetették.

1946-os alapítása óta még soha nem kellett elhalasztani a filmes seregszemlét - 1968-ban azonban három nap után lefújták az eseményt, a diáktüntetések miatt, amihez a francia újhullám olyan ismert figurái is csatlakoztak, mint François Truffaut vagy Jean-Luc Godard.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.