Charlize Theron elmondta, hogyan lőtte le anyja az apját
35373637654_d3abb9d1c9_b.jpg

Charlize Theron elmondta, hogyan lőtte le anyja az apját

  • 2019. december 17.

Mikrofilm

A színésznő az őt ért szexuális zaklatásról is beszélt.

Charlize Theron azt mondta, nem szégyell beszélni arról, amikor az anyja önvédelemből lelőtte apját. A színésznő 15 éves volt, amikor alkoholista apja a zárt ajtón keresztül belőtt abba a szobába, ahol ő és édesanyja próbáltak meg elrejtőzni.

„Csodával határos módon egy golyó sem talált el bennünket. De önvédelemből anyukám véget vetett a fenyegetésnek“ –, nyilatkozta az NPR-nek,

„Minél többet beszélünk erről, annál nyilvánvalóbb, hogy nem csak mi voltunk hasonló helyzetben.“ Theron Dél-Afrikában nőtt fel egy Johannesburgi farmon a szüleivel. A színésznő szerint apja egy „nagyon beteg“ ember volt, és egy alkoholistával élni „meglehetősen reménytelen helyzet“.

A függő viselkedése teljesen kiszámíthatatlan. Az, hogy egy ilyen helyzetben kell eltöltened az egész életed, jóval több annál, mint ami aznap este történt, mondta a színésznő.

Arról a bizonyos estéről Theron azt mondta, hogy az apja olyan részeg volt, hogy még járni is alig bírt, amikor hazaért egy pisztollyal a kezében. „Anyukámmal az én szobámban voltunk, és mindketten az ajtónak támaszkodtunk belülről, mert megpróbált bejönni. Egy lépést hátratett és háromszor rálőtt az ajtóra. Csodával határos módon egyik golyó sem talált el minket. De önvédelemből az anyukám véget vetett a fenyegetésnek“.

Theron arról beszélt, hogy sokan éltek át olyan családon belüli erőszakot, mint ő, és minél többet beszél erről, annál többen jönnek rá, hogy nincsenek egyedül a hasonló helyzetükkel.

Az Oscar-díjas színésznő azt is elmondta, hogy egyszer egy filmrendező letapogatta, amikor meghallgatásra ment az otthonába. Ráadásul távozáskor még ő kért elnézést a rendezőtől, és emiatt máig mérges magára.

„Sok mindenért hibáztattam magam, hogy nem a megfelelő dolgot mondtam, hogy nem mondtam neki, hogy szálljon le rólam, hogy nem csináltam azt, amiről azt hisszük, mindannyian tennénk egy ilyen helyzetben." Theron új filmje, a Bombshell kapcsán nyilatkozott, ami érinti a szexuális zaklatás témáját is. A film a szexuális visszaélések „szürke zónájával“ foglalkozik, fogalmazott a színésznő, mert „nem mindig fizikai zaklatásról van szó. Nem mindig nemi erőszakról van szó."

(BBC)

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.