Clint Eastwood hősei a száguldó vonaton mentik meg a világot

  • Gera Márton
  • 2018. március 18.

Mikrofilm

A lassan 80 éves rendező filmet készített egy terrortámadás megakadályozásáról. Méghozzá a történet eredeti szereplőivel.

Clint Eastwood hiába tapossa már régóta a nyugdíjas éveit, rendíthetetlenül nyomja az ipart, és továbbra is az amerikai hősök érdeklik őt igazán (az Amerikai mesterlövész vagy épp a Sully ékesen bizonyítja ezt). Szokásos vadászterületétől most kicsit keletebbre ment, hogy egy olyan 2015-ös párizsi terrortámadási kísérletről meséljen, amelynek megakadályozásában amerikai fiataloknak is jelentős szerepük volt. A párizsi vonat persze elég csalóka film: azt hinné a néző, hogy minden perce akcióval teli, ám ehelyett inkább élettörténetek mesélésével telik az idő, a három amerikai barát fiatalkorát ismerjük meg, aztán amikor ott vagyunk az események sűrűjében, akkor pár perc alatt vége is mindennek – kár ezért a slendriánságért, mert Eastwood még mindig tudja, hogyan kell adagolni a feszültséget, még ha ezt most csak néhány perc erejéig is mutatja meg.

A PÁRIZSI VONAT (The 15:17 to Paris) – Magyar feliratos előzetes (16)

CLINT EASTWOOD ÚJ FILMJE, A PÁRIZSI VONAT – MÁRCIUS 15-TŐL A MOZIKBAN! 2015 augusztusában a világ döbbenten értesült egy újabb terroristatámadásról. A Párizsból Brüsszelbe tartó expresszvonaton egy állig felfegyverzett terrorista lendült támadásba. Egyszerű és kegyetlen terve volt, de valamit kifelejtett a számításból: hogy az utasok között bátor emberek lehetnek.

Kinek érdemes beülni rá? Aki ötödjére is szereti újranézni bármelyik Clint Eastwood-filmet, és aki a szokásostól kicsit eltérő koncepcióra vágyik.

Clint Eastwood. Itt éppen színészként.

Clint Eastwood. Itt éppen színészként

 

Ahogy Eastwood legutóbbi filmjei, A párizsi vonat is megtörtént eseményeken alapul: 2015 augusztusában az Amszterdamból Párizsba tartó vonaton a marokkói Ayoub El Khazzan támadást akart végrehajtani, de három amerikai fiatal lélekjelenlétének és a beragadt fegyvernek köszönhetően a támadás meghiúsult. A pátosszal teli történeteket igen kedvelő rendező fogta a három fiatalt, és velük forgatta le a filmjét, ami kétségkívül szokatlan húzás, mert amatőr szereplőkkel nagyjátékfilmet nem minden nap készítenek.

 

 

 

 

 

 

Kövesse a Magyar Narancs filmes blogját, a Mikrofilmet, amely rendszeresen új tartalommal jelentkezik. Ajánlók, előzetesek, toplisták, és még sok minden más a Mikrofilmen!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.