Clint Eastwood hősei a száguldó vonaton mentik meg a világot

  • Gera Márton
  • 2018. március 18.

Mikrofilm

A lassan 80 éves rendező filmet készített egy terrortámadás megakadályozásáról. Méghozzá a történet eredeti szereplőivel.

Clint Eastwood hiába tapossa már régóta a nyugdíjas éveit, rendíthetetlenül nyomja az ipart, és továbbra is az amerikai hősök érdeklik őt igazán (az Amerikai mesterlövész vagy épp a Sully ékesen bizonyítja ezt). Szokásos vadászterületétől most kicsit keletebbre ment, hogy egy olyan 2015-ös párizsi terrortámadási kísérletről meséljen, amelynek megakadályozásában amerikai fiataloknak is jelentős szerepük volt. A párizsi vonat persze elég csalóka film: azt hinné a néző, hogy minden perce akcióval teli, ám ehelyett inkább élettörténetek mesélésével telik az idő, a három amerikai barát fiatalkorát ismerjük meg, aztán amikor ott vagyunk az események sűrűjében, akkor pár perc alatt vége is mindennek – kár ezért a slendriánságért, mert Eastwood még mindig tudja, hogyan kell adagolni a feszültséget, még ha ezt most csak néhány perc erejéig is mutatja meg.

A PÁRIZSI VONAT (The 15:17 to Paris) – Magyar feliratos előzetes (16)

CLINT EASTWOOD ÚJ FILMJE, A PÁRIZSI VONAT – MÁRCIUS 15-TŐL A MOZIKBAN! 2015 augusztusában a világ döbbenten értesült egy újabb terroristatámadásról. A Párizsból Brüsszelbe tartó expresszvonaton egy állig felfegyverzett terrorista lendült támadásba. Egyszerű és kegyetlen terve volt, de valamit kifelejtett a számításból: hogy az utasok között bátor emberek lehetnek.

Kinek érdemes beülni rá? Aki ötödjére is szereti újranézni bármelyik Clint Eastwood-filmet, és aki a szokásostól kicsit eltérő koncepcióra vágyik.

Clint Eastwood. Itt éppen színészként.

Clint Eastwood. Itt éppen színészként

 

Ahogy Eastwood legutóbbi filmjei, A párizsi vonat is megtörtént eseményeken alapul: 2015 augusztusában az Amszterdamból Párizsba tartó vonaton a marokkói Ayoub El Khazzan támadást akart végrehajtani, de három amerikai fiatal lélekjelenlétének és a beragadt fegyvernek köszönhetően a támadás meghiúsult. A pátosszal teli történeteket igen kedvelő rendező fogta a három fiatalt, és velük forgatta le a filmjét, ami kétségkívül szokatlan húzás, mert amatőr szereplőkkel nagyjátékfilmet nem minden nap készítenek.

 

 

 

 

 

 

Kövesse a Magyar Narancs filmes blogját, a Mikrofilmet, amely rendszeresen új tartalommal jelentkezik. Ajánlók, előzetesek, toplisták, és még sok minden más a Mikrofilmen!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.