A karácsonyi hazatérők külön kis műfajt képeznek, sőt, nem is olyan kicsit, hiszen – szemben például a hálaadáskori hazatérőkkel – rengeteg nemzet filmgyártásában felbukkanhatnak, így lobbierejük is számottevő. Peter Hedges rendező rég maga mögött tudhatja a hálaadáskori pulyka körüli családi bonyodalmak keserédes feldolgozását (Pieces of April), így magasabb osztályba lépvén joggal formálhatott igényt egy karácsonyi családi dráma elkészítésére.
Ennyivel azonban a forgatókönyvírást is sűrűn gyakorló alkotó nem érte be, és az időközben kisebbfajta sztárrá cseperedett fiára (Lucas Hedges) a karácsonykor hazatérő drogfüggő fiú szerepét osztotta. Ifjabb Hedges eddig is mindig jelesre vizsgázott világfájdalomból, annak is az amerikai kisvárosban megtermő fajtáiból – az ebben a sportágban mutatott kimagasló teljesítményéért egyszer már Oscarra is jelölték. Könnyen lehet, hogy most is hiteles, amit művel, nem kizárt, hogy tényleg úgy fest egy rehabról hazaeső fiú, ahogy azt a 22 éves színész előadja. Hedges beleélése Julia Roberts anyaalakításával jár egy csomagban, ami a film eladhatósága szempontjából mindenképpen pluszt jelent, de már rég esedékes egy olyan rendelet, amely bizonyos sztárság felett határozottan tiltja a küzdelmes életű kisvárosi anyák eljátszását. Bár a nagy színésznő jelentős távolságokat beautózva és komoly homlokráncolással bizonyítja az „anya csak egy van” örök igazságát, a felfagyott utakon megejtett drámai jövés-menés ellenére is úgy fest, mint az a híresség, aki egy jelmezes fogadáson átlagembernek öltözött.
Forgalmazza az ADS Service