Film

Egy fiú hazatér

  • - kg -
  • 2019. április 28.

Mikrofilm

A karácsonyi hazatérők külön kis műfajt képeznek, sőt, nem is olyan kicsit, hiszen – szemben például a hála­adáskori hazatérőkkel – rengeteg nemzet filmgyártásában felbukkanhatnak, így lobbierejük is számottevő. Peter Hedges rendező rég maga mögött tudhatja a hálaadáskori pulyka körüli családi bonyodalmak keserédes feldolgozását (Pieces of April), így magasabb osztályba lépvén joggal formálhatott igényt egy karácsonyi családi dráma elkészítésére.

Ennyivel azonban a forgatókönyvírást is sűrűn gyakorló alkotó nem érte be, és az időközben kisebbfajta sztárrá cseperedett fiára (Lucas Hedges) a karácsonykor hazatérő drogfüggő fiú szerepét osztotta. Ifjabb Hedges eddig is mindig jelesre vizsgázott világfájdalomból, annak is az amerikai kisvárosban megtermő fajtáiból – az ebben a sportágban mutatott kimagasló teljesítményéért egyszer már Oscarra is jelölték. Könnyen lehet, hogy most is hiteles, amit művel, nem kizárt, hogy tényleg úgy fest egy rehabról hazaeső fiú, ahogy azt a 22 éves színész előadja. Hedges beleélése Julia Roberts anyaalakításával jár egy csomagban, ami a film eladhatósága szempontjából mindenképpen pluszt jelent, de már rég esedékes egy olyan rendelet, amely bizonyos sztárság felett határozottan tiltja a küzdelmes életű kisvárosi anyák eljátszását. Bár a nagy színésznő jelentős távolságokat beautózva és komoly homlokráncolással bizonyítja az „anya csak egy van” örök igazságát, a felfagyott utakon megejtett drámai jövés-menés ellenére is úgy fest, mint az a híresség, aki egy jelmezes fogadáson átlagembernek öltözött.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."