Interjú

„Életem legjobb húzása”

Ellen Burstyn színész

Mikrofilm

Nyert Oscar-, Emmy- és Tony-díjat, felkarolta Scorsese-t, színészközpontot vezet Al Pacinóval, most pedig Mundruczó Kornél filmjében játszik – a Pieces of a Woman nagy sikerrel szerepelt a Velencei Filmfesztiválon. A színésznőt New York-i otthonában értük el telefonon.

Magyar Narancs: Lee Strasbergtől, az Actors Studio legendás vezetőjétől, Al Pacino mentorától tanulta a method acting mibenlétét. A híres „módszer” még most is a segítségére volt, amikor a Pieces of a Womanben játszott?

Ellen Burstyn: Sokan sokfélét gondolnak a módszerről, Sztanyiszlavszkij például azt mondta, hogy ő nem talált fel semmit, csak leírta, mit csinál egy jó színész. Vannak tanulható technikák, amelyek hozzásegítenek a minél realisztikusabb játékhoz, de a „method” nem egy stílus, régen rossz, ha egy színészről ránézésre meg lehetne mondani, hogy ó, igen, ő a módszer híve. Kornél filmjének világába könnyű volt belehelyezkednem, és amilyen nagyszerű színész Vanessa (Kirby – a szerk.), könnyű volt elhinnem, hogy ő a lányom. Ha beszélünk, a mai napig mamának szólít.

MN: Al Pacinóval együtt még mindig társelnökként vesz részt az Actors Studio életében?

EB: Igen, és Alec Baldwin is csatlakozott hozzánk.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."