Elkaszálták Scorsese elátkozott projektjét

  • narancs.hu
  • 2023. március 9.

Mikrofilm

Annyi a The Devil in the White Citynek: sem tévébe, sem moziba, sem DiCaprióval, sem Keanu Reevesszel nem készül el.

Kevés elátkozottabb produkció létezik, mint a The Devil in the White City. Erik Larson 2003-ban megjelent történelmi dokumentumregénye az 1893-as chicagói világkiállítást mutatja be, amelyet Columbus Újvilágba érkezésének 400. évfordulója alkalmából rendeztek meg. Larson az eseményt novellisztikus formában, a szervezők szemszögéből tárja az olvasók elé, emellett fontos szerepet játszik könyvében H. H. Holmes figurája, akit az első modern sorozatgyilkosnak tartanak.

Először Tom Cruise és cége csapott le a jogokra, majd azok a Paramount stúdióra szálltak. 2015-ben aztán belépett a képbe Martin Scorsese, aki természetesen Leonardo DiCaprióval az oldalán álmodta volna vászonra a könyvet. A produkció fejlesztése azonban elakadt, pár évvel később már mozifilm helyett sorozatról szóltak a hírek, amiben a Scorsese-DiCaprio páros producerként vett volna részt – helyüket pedig Todd Field rendező és Keanu Reeves vette volna át. Később azonban Field is kiesett, Reeves pedig őt követve szintén lelépett, hiszen a szerződésében is kikötötte: csak a Tár és A hálószobában rendezőjével a kamera mögött hajlandó részt venni a dologban.

A jogokat jelenleg a Hulu nevű streaming birtokolja, a források szerint viszont a cég nem tervez további pénzt áldozni az elátkozott adaptációra; megpróbálhatják viszont eladni a jogokat egy másik streamingnek. A Scorsese-rajongóknak sincs okuk azonban csüggedni, a Mester következő, Killers of the Flower Moon című moziját várhatóan még idén bemutatják. Mondanunk sem kell, hogy a főszerepet Leonardo DiCaprio alakítja benne.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.