Elkaszálták Scorsese elátkozott projektjét

  • narancs.hu
  • 2023. március 9.

Mikrofilm

Annyi a The Devil in the White Citynek: sem tévébe, sem moziba, sem DiCaprióval, sem Keanu Reevesszel nem készül el.

Kevés elátkozottabb produkció létezik, mint a The Devil in the White City. Erik Larson 2003-ban megjelent történelmi dokumentumregénye az 1893-as chicagói világkiállítást mutatja be, amelyet Columbus Újvilágba érkezésének 400. évfordulója alkalmából rendeztek meg. Larson az eseményt novellisztikus formában, a szervezők szemszögéből tárja az olvasók elé, emellett fontos szerepet játszik könyvében H. H. Holmes figurája, akit az első modern sorozatgyilkosnak tartanak.

Először Tom Cruise és cége csapott le a jogokra, majd azok a Paramount stúdióra szálltak. 2015-ben aztán belépett a képbe Martin Scorsese, aki természetesen Leonardo DiCaprióval az oldalán álmodta volna vászonra a könyvet. A produkció fejlesztése azonban elakadt, pár évvel később már mozifilm helyett sorozatról szóltak a hírek, amiben a Scorsese-DiCaprio páros producerként vett volna részt – helyüket pedig Todd Field rendező és Keanu Reeves vette volna át. Később azonban Field is kiesett, Reeves pedig őt követve szintén lelépett, hiszen a szerződésében is kikötötte: csak a Tár és A hálószobában rendezőjével a kamera mögött hajlandó részt venni a dologban.

A jogokat jelenleg a Hulu nevű streaming birtokolja, a források szerint viszont a cég nem tervez további pénzt áldozni az elátkozott adaptációra; megpróbálhatják viszont eladni a jogokat egy másik streamingnek. A Scorsese-rajongóknak sincs okuk azonban csüggedni, a Mester következő, Killers of the Flower Moon című moziját várhatóan még idén bemutatják. Mondanunk sem kell, hogy a főszerepet Leonardo DiCaprio alakítja benne.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.