Az Oscar-díjas Ellen Burstyn Mundruczó Kornélról: a Fehér isten mélyen meghatott

Mikrofilm

Közös filmjükbe Scorsese is beszállt, Exkluzív interjú!

Nyert Oscar-, Emmy- és Tony-díjat, felkarolta Scorsese-t, színészközpontot vezet Al Pacinóval, most pedig Mundruczó Kornél filmjében játszik – a Pieces of a Woman nagy sikerrel szerepelt a Velencei Filmfesztiválon. A színésznőt New York-i otthonában értük el telefonon.

Az interjút Köves Gábor készítette - a teljes szöveg a csütörtökön megjelent Magyar Narancs legfrissebb számban olvasható. Ízelítő:

Magyar Narancs: Al Pacinónak csak nemrég jött össze, hogy Martin Scorsese-vel dolgozhasson, ön viszont már a hetvenes években főszerepet játszott nála. Igaz, hogy ön választotta ki az akkor még pályakezdő maestrót az Alice már nem lakik itt megrendezésére?

Ellen Burstyn: Igen. A filmet én vittem a Warnerhez, a stúdió meg is vette, majd megkérdeztek, kit szeretnék rendezőnek. Francis Ford Coppolától kértem tanácsot, egy új és izgalmas rendezőt akartam, mire Francis azt mondta, van itt egy film, Aljas utcák a címe, nézd meg. Imádtam! Egy bökkenő volt csak: nőszemszögű filmet akartam, de fogalmam sem volt, hogy az Aljas utcák rendezője képes-e ilyesmire? Kértem hát egy találkozót tőle, Marty be is jött az irodába. Megkérdeztem, tud-e bármit is a nőkről, mire azt felelte: „Nem, de szeretnék tanulni.” Ennél jobb választ nem is kaphattam volna. Ismeretlen rendező volt, az Aljas utcákat még be sem mutatták akkor, de felvettük. Életem legjobb húzása volt.

false

 

Fotó: MTI

MN: Scorsese-t kérte meg, hogy ha az Alice-ért ön kapja az Oscart, vegye át a díjat, mert színházi kötelezettségei miatt nem tud ott lenni az átadón. Miben játszott aznap este?

EB: A Jövőre veled ugyanittben a Broadway-n. Lement az aznapi előadás, felugrottam egy barátomhoz és megnéztem a tévében, ahogy Marty átveszi a díjamat. És most újra összehozott minket egy film. Amikor Marty megnézte a Pieces of a Womant, annyira tetszett neki, hogy beszállt executive producerként. Kornél nagyszerű rendező, a Fehér isten mélyen meghatott.

Részlet a Pieces of a Womanből:

A teljes interjút elolvashatják a legfrissebb Magyar Narancsban, vagy online, ha előfizetnek a lapra digitálisan!

Magyar Narancs

Kedves Olvasóink, köszönjük kérdésüket, a körülményekhez képest jól vagyunk, és reméljük, Önök is. Miközben hazánk a demokrácia érett, sőt túlérett szakaszába lép, dolgozunk. Cikkeket írunk otthon és nem otthon, laptopon, PC-n és vasalódeszkán, belföldön, külföldön és másutt, és igyekszünk okosnak és szépnek maradni. De mit hoz a jövő?

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.