Először beszélt Jada Pinkett Smith férje Oscar-díj átadón kiosztott pofonjáról

  • narancs.hu
  • 2022. június 2.

Mikrofilm

Will Smith pofonja semmit nem változtatott a közöttük lévő kapcsolaton.

Will Smith pofonja mindent egyebet elhalványított – értékeltül az idei Oscar-gálát. A Kaliforniai álom-Holdfény-fiaskó óta nem beszéltek annyit a ceremóniáról, mint most.

Mint ismert, az egyik díjat prezentáló Chris Rock elsütött egy viccet Will Smith feleségén, Jada Pinkett Smithen élcelődve, aki alopecia nevű autoimmun-betegsége miatt borotválta le a haját. Will Smith a színpadra viharzott és lekevert egy pofont a komikusnak, majd üvöltve és káromkodva figyelmeztette, hogy többet ne merje a szájára venni a felesége nevét.

Az események után Smith lemondott amerikai filmakadémiai tagságáról; tíz évre eltiltották őt a gáláról. Az a Richard Williams is elhatárolódott tőle, akinek eljátszásáért a díjat kapta. Miután pedig egy másik standupost, Dave Chapelle-t is megtámadták a színpadon, vitatémává vált, hogyan lehetne megvédeni a komikusokat – na meg a szólásszabadságot, és meddig fér bele a másikon való viccelődés. Smith maga már a gála alatt bocsánatot kért minden jelenlévőtől, Rocktól azonban csak később, online formában. Rock fellépéseire szinte minden jegy elkelt, ő maga azonban egyelőre csak annyit ígért, egy későbbi műsorában dolgozza majd fel a történteket. A botrány harmadik főszereplője, Jada Pinkett Smith azonban eddig nem szólalt meg – most saját Facebookon futó műsorában, a Red Table Talkban törte meg a jeget.

„Ez a gyógyulás ideje, és én készen állok rá” – írta pár nappal a díjátadó után egy Instagram-posztban, műsorában azonban most bővebben is szót ejtett az eseményekről. Mint elmondta, egészsége és az Oscaron történtek miatt több ezren osztották meg vele saját történetüket – neki pedig az a legfőbb kívánsága, hogy Rock és Smith is feldolgozhassák a dolgot. „Abban reménykedem, hogy ennek a két intelligens férfinak lehetősége lesz a gyógyulásra, a megbeszélésre és a kibékülésre. A világ mai állapotában mindkettejükre szükségünk van. És valójában mindannyiunknak nagyobb szükségünk van egymásra, mint valaha” – fogalmazott.

A Smith-szel való kapcsolatáról elmondta: semmi sem változott közöttük. „Továbbra is azt csináljuk, amit az elmúlt 28 évben, és megpróbálják együtt megoldani ezt az életnek nevezett dolgot” – jelentette ki.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.