Tévésorozat

Én vagyok az éjszaka

Mikrofilm

Az 1947 óta felderítetlen Fekete Dália-gyilkosság rejtélyessége és különös brutalitása miatt kedvelt filmtéma. Sam Sheridan most egy újabb szemszögből készített sorozatot Elizabeth Short meggyilkolásának utóéletéről. Sheridan és producerként közreműködő felesége, Patty Jenkins (Wonder Woman) közeli barátja volt Fauna Hodelnek, aki a gyilkosság fő gyanúsítottja unokájaként írt felkavaró önéletrajzot sötét családi örökségének felderítéséről.

A sorozat rengeteg ígéretes cselekménycsírát és erős motívumokat hordoz, de egyiket sem tudja meggyőzően kibontani. Adott Fauna története, aki tizenéves koráig abban a hitben él, hogy félig fekete, és nem elég megtudnia, hogy fehér szülei odaadták a takarítónőnek, de még a nagyapja is egy perverz gonosztevő. Ahogy Fauna nyomozni kezd, egy koreai háborútól traumatizált újságíró is a sztori nyomába ered. Mindent akarunk egyszerre: belegázolni a 60-as évek faji feszültségeinek mocsarába, a rendőrségi korrupcióba és a Los Angeles-i elit dekadenciájába. A legizgalmasabb talán a Short-gyilkosság és a szürrealista művészet közötti összefonódások boncolgatása (Man Ray, Dalí, André Breton, Magritte több művében is nyugtalanítóan köszönnek vissza feldarabolt női testek), de Sheridan lapos szimbólumokba és dilettáns művészetelméleti okfejtésekbe fojtja a témát. Görcsösen ragaszkodik bizonyos giccses és szájbarágós motívumokhoz (pl. az újságíró traumáját jelképező, megfagyott koreai katonák vagy az erőszakot jelképező bika). Mindezen az erőn felül teljesítő Chris Pine sem tud segíteni.

Elérhető az HBO-n

Figyelmébe ajánljuk

Női dzseki trendek, amelyeket érdemes figyelni idén ősszel és télen

  • Támogatott tartalom

Az őszi-téli szezon mindig a kabátok és dzsekik időszaka: ezek a darabok nemcsak a melegedről gondoskodnak, hanem meghatározzák az egész öltözéked stílusát is. Idén a klasszikus megoldások mellett számos új irányzat is teret nyer, amelyek egyszerre praktikusak és divatosak. Nézzük, milyen trendek hódítanak a női dzsekik világában a következő hónapokban!

Vörösben

Bohumil Hrabal novelláit Balassa Eszter, a társulattal sokat dolgozó dramaturg az Európa Kiadónál nemrégiben újra megjelent Véres történetek és legendák című gyűjteményes kötet alapján dolgozta át. Vörös a zokni, a nyakkendő, de még a hajszalag is – véres drámára jöttünk –, mégsem sorolható a horror műfajába Soós Attila rendezése. Fekete humorban gazdag sztorik elevenednek meg, groteszk stílusban feltárva a kisemberek mindennapos küzdelmeit.

Magánügyek, közügyek

A félhomályos színpadon egy női alak ül az íróasztalnál, mögötte vörös fényben füst gomolyog. Létezik egy színházi mondás: ahol egy előadásban füstgép vagy stroboszkóp jelenik meg, ott véget ér a minőség. Ám ez az előadás egy holokauszthoz kapcsolódó történetet mond el, a felszálló füstnek így óhatatlanul pluszjelentése is van.

Szintén zenész

  • - turcsányi -

Nyilván nincs új a nap alatt, mindenesetre a síkhülye gyerekrabló történetét láttuk már kétszer, s éppenséggel olvashattuk is volna, ha Evan Hunter (a számos álnéven alkotó Salvatore Albert Lombinót Ed McBainként ismerjük jobban) 1959-ben publikált regénye megjelenik magyarul, de nem jelent meg, noha a szerző távolról sem alulreprezentált alakja a magyar könyvkiadásnak, beleértve a komcsit is).

Patchwork művészportrékból

A Fuga leghátsó, ámde igen nagy méretű termében látható a művész 2012 óta futó sorozatának (Ember Embernek Embere) majdnem teljes összegzése. A magángyűjtőktől is visszakölcsönzött alkotásokkal együtt a kiállításon 34 mű szerepel – sajátos, „bogis” művészportrék a nemzetközi művészszcéna volt és jelenlegi nagyjairól. S bár G. Horváth mindenekelőtt festő, a művészi Pantheonjában szerepet kapnak szobrászok, fotósok, konceptuális alkotók és performerek is.