Tévésorozat

Fekete hölgyek szkeccs showja

Mikrofilm

Van Robin Thede sorozatában egy visszatérő szkeccsdarabka, ami a CIA legjobb ügynökéről szól. A molett, fekete Trinity bárhová be tud épülni, mert mindenki számára láthatatlan. A szkeccs show hozzá hasonlóan kihasználja társadalmi hátrányát és ebből építkezik: Thede és komédiás cinkostársai pontosan tudják, hol a helye a fekete nőnek az amerikai társadalomban és szórakoztatóiparban. A legrosszabb szerep, amit eddig kaphattak, a rikácsoló hárpia és a szerény családanya (sok esetben a fekete férfi humoristák is így ábrázolták őket), a legjobb pedig a pimasz, öblös hangú, dühös fekete csaj. Ezeket a kliséket kiröhögik, kiröhögtetik, be- és leépítik – a szerepeket pedig maguknak írják.

Thede átlátja és szédítő ugrásokkal bejárja a popkultúra minden szegmensét Megan Thee Stallion öntudatos, pozitív partihimnuszától a 80-as évek all-black szkeccsműsorain át a harlemi ball-kultúráig.

A fekete nőkre eső minden tekintetet – még a sajátjukat is – szétszerelnek és kritizálnak a készítők. Épp ez a sokféle nézőpont teszi olykor egyenetlenné a szériát: egyik társadalmi szegmensből és helyzetből a másikba ugrunk egy epizódon belül többször is, az egyes jelenetek pedig annyiféle ellentmondást és igazságtalanságot akarnak egyszerre megragadni, hogy néha épp a humor szorul ki belőlük.
A Black Lady Sketch Show sűrű szövésű, bár néhol kicsit ügyetlen – ám mindenképp lenyűgöző, hogy milyen könnyű kézzel épít új kánont, amelyben mindenféle példakép (Laverne Cox, Angela Bassett, Patti LaBelle, Bob the Drag Queen) megfér egymás mellett.

Az HBO műsorán

 

Figyelmébe ajánljuk

Eldobott aggyal

  • - ts -

A kortárs nagypolitika, adott esetben a kormányzás sűrű kulisszái mögött játszódó filmek, tévésorozatok döntő többsége olyan, mint a sci-fi, dolgozzék bármennyi és bármilyen hiteles forrásból.

Nemes vadak

Jason Momoa és Thomas Pa‘a Sibbett szerelemprojektje a négy hawaii királyság (O‘ahu, Maui, Kaua‘i és Hawai‘i) egyesítését énekli meg a 18. században.

Kezdjetek el élni

A művészetben az aktív eutanázia (asszisztált öngyilkosság) témaköre esetében ritkán sikerül túljutni egyfajta ájtatosságon és a szokványos „megteszem – ne tedd meg” dramaturgián.

A tudat paradoxona

  • Domsa Zsófia

Egy újabb dózis a sorozat eddigi függőinek. Ráadásul bőven lesz még utánpótlás, mivel egyelőre nem úgy tűnik, mintha a tucatnyi egymással érintőlegesen találkozó, egymást kiegészítő vagy egymásnak éppen ellentmondó történetből álló regényfolyam a végéhez közelítene: Norvégiában idén ősszel az eredetileg ötrészesre tervezett sorozat hatodik kötete jelenik meg.