Tévétorrent

Sweetbitter

  • Szabó Ádám
  • 2019. november 10.

Mikrofilm

Anthony Bourdain óta tudjuk, hogy aki étteremben dolgozik, az biztosan őrült. E sorozat mondanivalója is valami hasonló, csak a gasztronómia helyett a sejtelmes szívügyek felől közelít.

Tess, az ártatlan vidéki lány a családi zűrök elől New Yorkig szalad, ahol hatalmas szerencsével a város egyik legjobb éttermében kap állást. A hely kezdetben a metropoliszhoz hasonlóan kaotikusnak tűnik, de főhősünk mindkét helyen megtanulja az írott és íratlan szabályokat, s közben megszerzi a szükséges tapasztalatokat a drog-alkohol-szex szentháromság területén is.

A Stephanie Danler nagy sikerű regényéből készült sorozat tipikus coming of age-sztori, a new adult történetek minden jellemzője megtalálható benne. Az érzelmi szálak részeg csókok, véletlenül kihallgatott beszélgetések és túlfűtött pillantások mentén futnak; ha pedig minden előre sejthető szerelmi affér összejön, mindig akad egy-egy múltból előhúzható, semmiből feltűnő ex vagy szerető. A Sweetbitter az elcsépelt sztori ellenére azzal emelkedik ki a több tucat hasonló show közül, hogy odafigyel a karaktereire is: a legkülönbözőbb lelki defektekkel megáldott csapat tényleg úgy működik a képernyőn, mint egy diszfunkcionális család. Ráadásul a manhattani étterem hétköznapjai legalább annyi izgalmat rejtenek, mint az, hogy épp kiért dobog főhősnőnk szíve: a lazac helyes elkészítésének rejtélyét senki nem ebből a sorozatból fogja elsajátítani, de a két évad 14 része alatt legalább egy tucat francia bor helyes kiejtését megtanulhatjuk. Na meg azt is, hogy a lélek útjai kifürkészhetetlenek.

 

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.