Film

Gemini Man

  • - kg -
  • 2019. november 10.

Mikrofilm

Budapestre látogatott Will Smith, hogy gépfegyver-erősségű mosolyával bepromózza nálunk forgatott akció sci-fijét, a Kiscelli Múzeum képzelt éjszakai nyitvatartásáról szóló Gemini Mant. A múzeumi promóhoz Ang Lee-t kérték fel rendezőnek, titkos iparági információk szerint a csodás helyszín láttán az Oscar-díjas rendező első gondolata az volt, hogy hagyja az erőltetett sci-fi szálat, az egész amatőr, pocsékul összecsapott storyline-t; ehelyett Will Smith egy teliholdas éjszakán, hiperrealista, 120 képkocka/másodperc felbontásban bebarangolja az Újkori Várostörténeti Főosztályt, ráérősen szétnéz a bútor-, hangszer-, óra- és kályhagyűjteményben, a csúcsjelenetben pedig összefut a bútorgyáros és hagyatékhagyó Schmidt Miksa (CGI-jal életre keltett) szellemével. Nem tudni, hol akadt meg Lee bátor filmterve, mindenesetre maradt az eredeti, álmosító elképzelés: sehol egy számítógépes Miksa, ellenben Will Smithnek saját, pelyhedző állú klónjával kell megküzdenie. Nyilván a forradalmi képfelbontás teszi, hogy nehéz eldönteni, hogy az igazi vagy a gépi Will Smith arckifejezése a kifejezéstelenebb-e. Jóval kifejezőbb viszont a brit importból származó Clive Owen megjelenése. Vannak a visszafogott főgonoszok, akik titkolják főgonoszságukat, és csak a végén veszik elő az őrült tudósos mosolyt. Nos, Clive az ellenkező iskola gyermeke: ruhatárának állandó darabja az egyedi szabású őrülttudós-kabát, amely nem lenne árulkodóbb viselője valódi szándékait illetően akkor sem, ha rá lenne hímezve, hogy „gonosz vagyok, világuralomra török”.

Forgalmazza a UIP–Duna Film

Figyelmébe ajánljuk

Eldobott aggyal

  • - ts -

A kortárs nagypolitika, adott esetben a kormányzás sűrű kulisszái mögött játszódó filmek, tévésorozatok döntő többsége olyan, mint a sci-fi, dolgozzék bármennyi és bármilyen hiteles forrásból.

Nemes vadak

Jason Momoa és Thomas Pa‘a Sibbett szerelemprojektje a négy hawaii királyság (O‘ahu, Maui, Kaua‘i és Hawai‘i) egyesítését énekli meg a 18. században.

Kezdjetek el élni

A művészetben az aktív eutanázia (asszisztált öngyilkosság) témaköre esetében ritkán sikerül túljutni egyfajta ájtatosságon és a szokványos „megteszem – ne tedd meg” dramaturgián.

A tudat paradoxona

  • Domsa Zsófia

Egy újabb dózis a sorozat eddigi függőinek. Ráadásul bőven lesz még utánpótlás, mivel egyelőre nem úgy tűnik, mintha a tucatnyi egymással érintőlegesen találkozó, egymást kiegészítő vagy egymásnak éppen ellentmondó történetből álló regényfolyam a végéhez közelítene: Norvégiában idén ősszel az eredetileg ötrészesre tervezett sorozat hatodik kötete jelenik meg.