Film készül arról, hogyan készült a Rocky

  • narancs.hu
  • 2024. május 10.

Mikrofilm

Azt még nem tudni, Sylvester Stallone részt vesz-e a film készítésében.

Több mint 45 éve, 1976-ban jött ki az első Rocky. Sylvester Stallone egyszerűen nem kapott nagyobb szerepeket, ezért úgy döntött, ír egyet saját magának. A fáma szerint a forgatókönyvvel három és fél nap alatt készült el, miután látta Muhammad Ali és Chuck Wepner összecsapását. A produkció ezután sem volt fáklyásmenet – mindez kiderül a Netflix tavalyi, Sly című dokumentumfimjéből, melynek rendezőjével, Thom Zimnyvel mi is interjúztunk. A film azonban csak elkészült, és kiütéses győzelmet aratott: három Oscart nyert, többek között a Taxisofőrt megelőzve a legjobb film díját is. Öröksége ma is élő: eddig hat Rocky-film készült, de spinoff-szériája, a Creed is már három epizódnál jár. A tavaly bemutatott rész volt az első, Stallone nélküli Rocky, amely így is elképesztő sikert aratott. A színfalak mögött ráadásul egy valódi összecsapás is zajlik Stallone és Dolph Lundgren között egy másik spinoff, a Drago körül.

A Rocky-filmek tehát egy ideig még velünk maradnak, sőt: a hírek szerintRocky készítéséről is film születik. Az I Play Rocky (azaz Én játszom Rockyt) rendezője a korábban vígjátékairól (Keresd a nőt!; Dumb és Dumber – Dilibogyók) ismert Peter Farrelly lesz, aki öt éve sokakat felbosszantva két Oscar-díjas alkotóvá vált a Zöld könyv: Útmutató az élethez című filmnek köszönhetően. A projekt a leírás szerint Stallonét nem megnevezve egy küszködő színésze koncentrál majd, akinek félig lebénult arca és beszédhibái vannak, ám ír egy forgatókönyvet, amiért a legnagyobb stúdiók versengenek, ő azonban nem adja el addig, amíg nem biztosítják, hogy megkaphassa a főszerepet. Egyelőre nem tudni, ki játssza majd magát Slyt, a filmtervet azonban Farelly az idei Cannes-i Filmfesztiválon tervezi értékesíteni. A forgatókönyvet az eddig kevéssé Peter Gamble (Trenches; Office Uprising) írta. Érdekes kérdés lesz, maga Stallone valamilyen formában részt vesz-e majd a film elkészültében, hiszen a Dragóval kapcsolatban épp amiatt különbözött össze Lundgrennel, hogy kihagyták a projektből.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.