Nagyot szólt a mozikban az első Stallone nélküli Rocky-film

Mikrofilm

A Creed harmadik része köröket vert elődjeire és kiütéssel győzött a pénztáraknál.

A Rocky folyatásában a valódi harc a színfalak mögött zajlik – írtuk annak idején a Drago című projektről, mely a Rocky spinoffjának, a Creednek a spinoffja. Dolph Lundgren boxoló karakterének visszatérése még mindig várat magára, Apollo fia, Creed azonban már harmadjára vívja meg harcát a mozikban – nem is akárhogyan.

A sztori szerint Adonis nemcsak karrierjében, de magánéletében is sikert sikerre halmoz, mikor azonban feltűnik gyerekkori barátja, Damien Anderson, hirtelen minden veszélybe kerül. Újra ringbe kell tehát szállnia, de a tétek ezúttal az előzőeknél is magasabbak.

A 2015-ben érkező Creed – Apollo fia nemcsak a Rocky-sorozat, de Stallone nagy visszatérése is volt: 39 évvel az első Rocky-film után a színészt ismét Oscarra jelölték a szerepért, ezúttal a legjobb férfi mellékszereplő kategóriában. Az igazi sztár azonban immár a főhőst alakító Michael B. Jordan volt, aki három évvel később a második részben is bizonyított. A Creed II-ben Stallone szintén feltűnt még, a mostani, harmadik részben viszont nem szerepel. Ez az első film az immár kilenc részesre duzzadt sorozatban, amelynek elkészítésében nem vett részt. A hírek szerint a színész távol maradásának oka ugyanaz, mint amiért a Drago körül áll a bál: Stallone összebalhézott Irwin Winkler producerrel, mivel nem értett egyet azzal a kreatív iránnyal, amerre a sorozat tart. A Creed III ugyanis klasszikus sportfilm helyett inkább egy Cape Fear – A rettegés foka-szerű thrillerre. „Sajnálatos szituáció, mivel tudom, mi lehetett volna a filmből. Olyan irányt vett, ami eléggé eltér attól, ahogy én elképzeltem. Irwin Winkler és Michael B. Jordan filozófiája eléggé különbözik az enyémtől. Minden jót kívánok nekik, de én sokkal szentimentalistább vagyok. Szeretem, ha ellátják a hőseim baját, de nem akarom, hogy túl sötét fordulatot vegyenek. Úgy érzem, az emberek épp elég sötétséget láttak már” – magyarázta Stallone.

A filmes ikon távolmaradása azonban a jelek szerint nem zavarta a rajongókat:

a Creed III 56,7 millió dolláros amerikai bevételt ért el bemutatójakor, letaszítva a bevételi listákról a Marvel bukdácsoló Hangyáját.

A film világszinten már 100 millió dollárnál is többet fialt. A harmadik rész a Creed-franchise legdrágábbja: míg az elődök 35 és 50 millióba kerültek, ez már 75 millió dollárból készült. Bevételei is magasabbak viszont, hiszen míg az első rész 29,6 millióval, a második 35,5 millióval mutatkozott be. A mozit ráadásul nemcsak a nézők, de a kritikusok is kedvelik: a kritikákat összesítő Rottentomatoes oldalon 87%-on áll, amit csak az első rész értékelése előz meg. A film egyben a főszerepet játszó Michael B. Jordan rendezői bemutatkozásának is számít; a legnagyobb nyertes azonban mégsem ő, hanem az ellenfelét alakító Jonathan Majors, aki az elmúlt hét két legnagyobb bevételű filmjében is szerepel: A Hangya és a Darázs: Kvantumániában ugyancsak a főellenséget alakítja.

A boxfilm sikere után sokan máris a mozik megmentőjét látják a Creed III-ban, vagy legalábbis abban reménykednek, hogy végre beindíthat egy igazán jövedelmező sorozatot. A pandémia óta ugyanis a filmszínházak egy-két kiugró sikertől – jellemzően Marvel-moziktól és persze a Top Gun: Mavericktől – eltekintve még mindig nem nyerték vissza a régi fényüket. A március azonban ígéretesnek néz ki: hamarosan érkezik a minden eddiginél rémisztőbb Sikoly VI., majd a Shazam! Az istenek haragja, amit a John Wick negyedik felvonása és a Dungeons and Dragons követ – azaz minden hétvégére jut egy nagy durranás. Mindez azért meglepő, mert a március alapvetően nem a mozibőségről szól: eddig mindössze egyszer fordult elő, hogy az amerikai filmszínházak e havi összbevétele meghaladta volna az 1 milliárd dolláros álomhatárt. A 2020-as év harmadik hónapjában a vírus épp csak elkezdett begyűrűzni – ekkor 256 millió volt az eredmény, míg a covidos, lezárásos 2021-ben mindössze 117 millió. Tavaly a nyitások után végre jöttek a blockbusterek: érkezett a Batman, az Uncharted és Az elveszett város – fel is ugrottak a bevételek 598 millió dollárig. Ez azonban még mindig vérszegénynek számít a 2019-es 968 millióhoz, a 2018-ass 902 millióhoz, vagy a már említett rekordot összehozó 2017-es 1,17 milliárdhoz képest. Utóbbi számot főleg a Disney A szépség és a szörnyeteg remake-je és a Logan című képregénymozi szállította.

Ami az elmúlt hetek mozieredményeit illeti, az is bizakodásra adhat okot, hogy a Marvel-filmek és folytatások mellett akadt egy rakás egyéb alkotás, aminek sikerült rácáfolnia a várakozásokra: a M3GAN, Az ember akit Ottónak hívnak, a 80 for Brady című komédia és a Jesus Revolution című film is meglepően jól szerepelt a pénztáraknál.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.