Harry Potter szarban, sárban és bogarak közt kúszik, hogy kiszabaduljon a dzsungelből

  • Gera Márton
  • 2017. október 26.

Mikrofilm

Daniel Radcliffe most tényleg megjárja a poklot. Itt a csütörtöki Mikrofilm!

Senki ne menjen úgy túrázni, ahogy Daniel Radcliffe: egy rejtélyes falu nyomába ered a bolíviai dzsungelben, aztán persze eltűnik, hogy a Dzsungel második felében olyan szenvedést éljen meg, amitől még Bear Grylls is kiszaladna a világból. Jó kis túlélőpornót kapunk, amelyben Radcliffe megküzd a természet törvényeivel; a sárral, a bogarakkal és a saját hallucinációival. Mindezt pedig javarészt élvezet nézni, mert Radcliffe ma már nem az fiúcska, aki köpenyben, pálcával a kezében szaladgál, hanem olyan színész, akinek simán elhisszük, hogy cefetül érzi magát a dzsungelben.

Dzsungel (16) – Október 26-⁠tól a mozikban!

Dzsungel (Jungle) –⁠ Október 26-⁠tól a mozikban! Színes, ausztrál–⁠kolumbiai kalandfilm, 115 perc, 2017. Megtörtént eseményeket dolgoz fel Daniel Radcliffe (Harry Potter, Az ember, aki mindent tudott) új mozija, amely az Ausztráliában élő izraeli kalandor és író, Yossi Ghinsberg memoárjából készült.

Kinek érdemes beülni rá? Aki a bölcsek kövén és az azkabani foglyon nőtt fel, s még mindig nem hiszi el, hogy ez a Daniel Radcliffe már nem az, akit a Harry Potterben néztünk éveken át.

Creatives talk Jungle ahead of MIFF World Premiere

Producer Gary Hamilton and Director Greg McLean speak to Screen Australia ahead of the World Premiere of Jungle, at MIFF Opening Night Gala. Daniel Radcliffe stars in this tense survival thriller based on the bestselling real-life story of adventurer Yossi Ghinsberg.

Ahogy lassan már minden film, a Dzsungel is igaz történeten alapul: az izraeli Yossi Ghinsberg még az 1980-as években ragadt a dzsungelben, de túlélte a megpróbáltatásokat, és könyvet is írt róluk. Idén nyáron, a film megtekintése után pedig arról beszélt, hogy bár a mozik általában kiszínezik a valóságot, most még véletlenül sem erről van szó: szerinte ugyanis amit Greg McLean filmjében látunk, az csak súrolja a valóságot. Hogy a rendező vonzódik a vérrel, szenvedéssel és túléléssel teli sztorikhoz, az nem kérdés, lévén ő csinálta a 2005-ös Wolf Creeket, amelynek nyolc évvel később elkészítette a folytatását is.

Dzsungel (Jungle). Ausztrál–kolumbiai kalandfilm, 115 perc, 2017. Forgalmazza a Pannonia Entertainment.

Kövesse a Magyar Narancs filmes blogját, a Mikrofilmet, amely minden csütörtökön és hétvégén új tartalommal jelentkezik.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.