Harry Potter szarban, sárban és bogarak közt kúszik, hogy kiszabaduljon a dzsungelből

  • Gera Márton
  • 2017. október 26.

Mikrofilm

Daniel Radcliffe most tényleg megjárja a poklot. Itt a csütörtöki Mikrofilm!

Senki ne menjen úgy túrázni, ahogy Daniel Radcliffe: egy rejtélyes falu nyomába ered a bolíviai dzsungelben, aztán persze eltűnik, hogy a Dzsungel második felében olyan szenvedést éljen meg, amitől még Bear Grylls is kiszaladna a világból. Jó kis túlélőpornót kapunk, amelyben Radcliffe megküzd a természet törvényeivel; a sárral, a bogarakkal és a saját hallucinációival. Mindezt pedig javarészt élvezet nézni, mert Radcliffe ma már nem az fiúcska, aki köpenyben, pálcával a kezében szaladgál, hanem olyan színész, akinek simán elhisszük, hogy cefetül érzi magát a dzsungelben.

Dzsungel (16) – Október 26-⁠tól a mozikban!

Dzsungel (Jungle) –⁠ Október 26-⁠tól a mozikban! Színes, ausztrál–⁠kolumbiai kalandfilm, 115 perc, 2017. Megtörtént eseményeket dolgoz fel Daniel Radcliffe (Harry Potter, Az ember, aki mindent tudott) új mozija, amely az Ausztráliában élő izraeli kalandor és író, Yossi Ghinsberg memoárjából készült.

Kinek érdemes beülni rá? Aki a bölcsek kövén és az azkabani foglyon nőtt fel, s még mindig nem hiszi el, hogy ez a Daniel Radcliffe már nem az, akit a Harry Potterben néztünk éveken át.

Creatives talk Jungle ahead of MIFF World Premiere

Producer Gary Hamilton and Director Greg McLean speak to Screen Australia ahead of the World Premiere of Jungle, at MIFF Opening Night Gala. Daniel Radcliffe stars in this tense survival thriller based on the bestselling real-life story of adventurer Yossi Ghinsberg.

Ahogy lassan már minden film, a Dzsungel is igaz történeten alapul: az izraeli Yossi Ghinsberg még az 1980-as években ragadt a dzsungelben, de túlélte a megpróbáltatásokat, és könyvet is írt róluk. Idén nyáron, a film megtekintése után pedig arról beszélt, hogy bár a mozik általában kiszínezik a valóságot, most még véletlenül sem erről van szó: szerinte ugyanis amit Greg McLean filmjében látunk, az csak súrolja a valóságot. Hogy a rendező vonzódik a vérrel, szenvedéssel és túléléssel teli sztorikhoz, az nem kérdés, lévén ő csinálta a 2005-ös Wolf Creeket, amelynek nyolc évvel később elkészítette a folytatását is.

Dzsungel (Jungle). Ausztrál–kolumbiai kalandfilm, 115 perc, 2017. Forgalmazza a Pannonia Entertainment.

Kövesse a Magyar Narancs filmes blogját, a Mikrofilmet, amely minden csütörtökön és hétvégén új tartalommal jelentkezik.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.